Societat

Un de cada tres lleidatans creu que la immigració és negativa

Un de cada tres lleidatans creu que la immigració és negativa

Un de cada tres lleidatans (un 33,6%) creu que la immigració és un fenomen negatiu. Aquest és un dels principals resultats de l’estudi La immigració a les comarques de Lleida, que ha portat a terme el grup d’investigació en Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida a partir d’una enquesta que han respost 1.800 persones de la província.
L’objectiu de l’estudi, dirigit pel professor Jordi Garreta, és el de conèixer la percepció existent sobre la immigració entre els residents a les comarques de Lleida. D’aquesta manera, un 33,6 per cent dels lleidatans que han respost l’enquesta pensa que es tracta d’un fenomen negatiu (un 29,1 per cent negatiu i un 4,4 per cent, molt negatiu) pel 38,8 per cent que creuen que la immigració és positiva (per al 7 per cent dels quals és molt positiva).
Amb referència als drets dels immigrants sense papers, un 58,2 per cent no veu bé que tinguin els mateixos drets en serveis socials i educatius que la població autòctona. Per contra, si se’ls pregunta pels immigrants en situació administrativa regular, únicament el 9 per cent afirmen que no han de tenir els mateixos drets. En tots dos casos, les persones d’entre 45 i 65 anys són les més reticents a la igualtat de drets.

Aspectes negatius i positius

Els investigadors també han avaluat quins són els aspectes negatius de la immigració, segons el 33,8 per cent dels enquestats que van respondre afirmativament i el 14,3 per cent que va contestar depèn (observen per igual aspectes negatius i positius). Del total, un 51,6 per cent pensen que prenen la feina, un 16,8 per cent, que generen conflictes culturals, un 14,8 que es queden amb els ajuts i un 10% que tenen prioritat en pisos i beques, entre d’altres. En canvi, dels ciutadans que van assegurar que la immigració és un fenomen positiu, un 61% va afirmar que cobreixen llocs de treball, un 21,9% van dir que cotitzen a la Seguretat Social, un 18,9% que fan una aportació cultural, un 17,4% que consumeixen, un 14,1% que afavoreixen la natalitat i un 3,2%, que milloren l’economia.
Un dels altres aspectes analitzats és la diversitat religiosa. Més de la meitat dels participants (un 52,8%) van afirmar que no representa cap problema social. A l’altre costat de la balança hi ha un 6,6% que apunta que és un gran problema i un 13,5% que van apuntar que els preocupa. Tanmateix, a la ciutat de Lleida la percepció de problema social és més gran.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.