Cultura

Un Festival de Pasqua obert per a tots els públics

Un Festival de Pasqua obert per a tots els públics

La jornada d’aquest penúltim dia del Festival de Pasqua ha estat molt exemplificadora de l’obertura que vol mostrar el certamen a diferents gèneres i amplitud de públics.

Al matí, s’ha pogut veure les propostes de gran elegància i excel·lència artística i interpretativa a l’Auditori de la mà d’Anna Puig, a la viola, i Jordi Castellà, al piano, amb obres de Cervelló, Benejam, Gerhard, R. Lamote i Bonet. Per la seva banda, el prestigiós guitarrista Àlex Garrobé ha ofert a la Paeria un concert amb obres de Manén, Sor i Sainz de la Maza, en el qual s’ha tingut l’oportunitat de gaudir de dues de les obres més imponents del repertori per a guitarra dels segles XIX i XX: la Fantasia-Sonata op. 22 A de Joan Manén i la Fantaisie Élégiaque op. 59 de Ferran Sor.

Per la tarda, el Festival ha programat una sessió dedicada als més menuts amb l’ànim d’apropar-los a la música clàssica des d’un vessant més lúdic i divertit. La formació Symbiotic Duo, integrada per Adriana Alcaide i Maria Roca als violins barrocs, han interpretat “Un Gulliver violinista”. Aquest espectacle ha girat al voltant dels “Viatges de Gulliver”, on la música s’ha fusionat amb l’actuació teatral acompanyant a l’espectador per un seguit de fantàstiques aventures.

Ha completat la jornada de dissabte, la companyia Xuriach i el seu “Sonau, musichs, sonau…!”, un espectacle que explica, a través de la música i la dansa, un període clau de la cultura catalana: el Barroc. El muntatge, que ha esgotat totes les localitats disponibles, descobreix com es ballaven les pavanes, minuets, xàqueres, follies, contradanses… de la mà d’una companyia especialitzada en fer reviure aquest repertori a partir d’una exhaustiva recerca i investigació musicològica.

Última jornada del Festival amb el Cor de Cambra del Palau de la Música i Xavier Puig

El Festival de Pasqua es clourà aquest diumenge amb el concert del Cor de Cambra del Palau de la Música dirigit per Xavier Puig. L’actuació s’ubicarà al Paranimf i, a hores d’ara, ja s’han exhaurit totes les localitats disponibles.

En aquest concert, es podran escoltar obres de Clavé, Millet, Vives, Nicolau, Morera, Pujol, Serra, R. Lamote, Taltabull, Oltra i Vivancos. Un viatge per 150 anys de música coral catalana, sens dubte, la tradició musical més arrelada al nostre país. Des de Clavé fins a Vivancos, la creació coral ha dialogat entre la revisió de la tradició i la llibertat creativa, prenent com a punt de partida la nostra poesia, la cançó popular o els textos sacres. Tot una mostra de la diversitat i la riquesa dels nostres compositors.

Tots els concerts i activitats es regeixen seguint estrictament tots els protocols de seguretat i de protecció activats arran de la pandèmia provocada pel Covid 19.

El Festival de Pasqua està organitzat per la Paeria de Cervera, i és un punt de trobada pel sector de la música clàssica a Catalunya, així com un aparador de la música clàssica que es fa a Catalunya.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.