Esports

Un Ironman de Torregrossa anirà al Mundial de Hawaii

Un Ironman de Torregrossa anirà al Mundial de Hawaii

El lleidatà Josep Maria Puig, de 55 anys, ha aconseguit classificar-se per al Mundial d’Ironman de Hawaii, lloc considerat com la meca i el bressol d’aquest esport, que combina la natació (4 km), el ciclisme (180 km) i la prova de marató, (42,195 km), per aquest ordre, i que està reservada per a només 700 triatletes. Per primera vegada hi haurà dos triatletes de Lleida al Mundial, encara que en diferents categories de grups d’edat, ja que fa unes setmanes també ho va aconseguir l’expiragüista olímpic Damià Vindel, ara establert a Sevilla, tal com va informar aquest diari.

Puig, que competirà en el grup d’edat 55-59 anys, admet que classificar-se per a aquest Mundial de Kailua-Kona, a les illes Hawaii i que es disputarà el 13 d’octubre, “és el somni de tot triatleta, ja que allà va nàixer aquest esport i és molt difícil poder accedir a aquesta prova”. Aquest triatleta de l’equip Triatló Prosan i natural de Torregrossa, va aconseguir el bitllet mundialista el 24 de juny passat al quedar tercer en el seu grup d’edat amb 10 hores i 51 minuts. “Era un objectiu que perseguia perquè sempre feia podis i bons cronos, però el de Niça és especialment dur. Així que estic molt content.”

Puig, que és director de l’Institut Canigó d’Almacelles, s’entrena entre divuit i vint hores setmanals i prepara durant sis mesos cada competició. Durant la seua joventut va ser ciclista, i va arribar a ser neoprofessional però una lesió als 21 anys li va provocar la retirada. “El triatló té també la seua estratègia. A la natació intento sobreviure [va arribar a Niça al lloc 65], en el ciclisme recupero posicions [va remuntar fins a ser tretzè] i a l’atletisme ho dono tot [va acabar el tercer del seu grup d’edat]”. Ja ha disputat set Ironman, un per any.

TerritoriTorregrossa · Pla d'Urgell
Més notícies de Torregrossa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El Mollerussa cau per la mínima al camp de la Pobla de Mafumet (2-1)
Futbol

El Mollerussa cau per la mínima al camp de la Pobla de Mafumet (2-1)

Vanesa Ortega · 25 oct. 2026
El CP Vila-sana es queda a les portes de la Supercopa d’Espanya davant el Telecable (1-2)
Hoquei

El CP Vila-sana es queda a les portes de la Supercopa d’Espanya davant el Telecable (1-2)

Vanesa Ortega · 25 oct. 2026
Altres esports

Laia Bosch i Jordi Llobet destaquen al Mundial d’escacs

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.