Economia

⏯️ Un nou tren d’alta velocitat competirà amb AVE i AVLO

⏯️ Un nou tren d'alta velocitat competirà amb AVE i AVLO

El tercer operador ferroviari d’alta velocitat a l’Estat -tot i que el segon en percentatge de freqüències assignades- es dirà Iryo. Ho ha anunciat aquest dijous l’empresa hispanoitaliana Ilsa, que utilitzarà aquesta marca comercial per explotar el 30% de totes les freqüències d’alta velocitat a Espanya. S’espera que els trens de la companyia italiana comencin a competir amb els de Renfe (a través de les marques AVE i AVLO) i amb els de la francesa SNCF (a través de Ouigo) durant la segona meitat del 2022. El nou operador ha invertit fins ara 1.000 milions d’euros en el projecte i preveu generar 2.600 llocs de treball directes i indirectes. Espera captar 50 milions de passatgers en 10 anys.

En una primera fase Iryo preveu connectar Madrid, Barcelona, Sevilla, Màlaga, Còrdova, València, Alacant i Saragossa. Començarà a operar amb 20 unitats noves del model de tren ETR 1000 fabricats entre Itàlia i Espanya per Hitachi Rail en col·laboració amb Bombardier Transportation (ara grup Alstom). L’empresa assegura que s’han fabricat amb un 95% de materials reciclables i que estalvien un 80’% de diòxid de carboni per persona i trajecte.
 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.