Economia

Unió de Pagesos trasllada a CCOO i UGT la necessitat de coordinar esforços per la propera campanya agrària

Unió de Pagesos trasllada a CCOO i UGT la necessitat de coordinar esforços per la propera campanya agrària

Unió de Pagesos (UP) ha traslladat a CCOO i UGT en una reunió mantinguda aquest dilluns, la necessitat d’establir una bona coordinació per oferir les millors garanties, tant a la pagesia com a les persones treballadores, per afrontar la propera campanya agrària immersos en la crisi del covid-19. El sindicat ha constatat que, de manera unànime, cal donar un missatge de tranquil·litat a totes els agents, i alhora, que és necessari establir els procediments i protocols adients per al bon funcionament de la campanya, des de les mesures de prevenció i sanitàries necessàries, fins a la mobilitat i la gestió dels allotjaments.
UP i els sindicats dels treballadors també han coincidit en posar en relleu la importància del fet que la pagesia i el sector desenvolupin la seva activitat per garantir l’abastament alimentari a la societat i, alhora, cal tenir en compte que el sector requerirà els propers mesos mà d’obra, i que serà una oportunitat per alleugerir l’impacte temporal negatiu en l’ocupació que està generant l’actual situació.

UP ha reiterat als sindicats la necessitat d’intensificar esforços per afavorir una contractació de proximitat a les explotacions, a les centrals i a les cooperatives agràries, model que permet minimitzar desplaçaments, amb la possibilitat d’accés a una oferta de feina per a persones que resideixen ja en el territori i que han vist afectada la seva situació laboral de forma temporal per l’actual situació. A més, minimitza la necessitat de la gestió d’allotjaments, i ordena la circulació de persones en cerca de feina d’unes campanyes agràries a altres entre territoris de l’estat espanyol.

Tant UP com CCOO i UGT han coincidit en que cal incentivar la pagesia i les empreses que contracten el sector agrair perquè puguin crear ocupació i mitiguin els costos que l’actual crisi pot genera a les explotacions, i alhora, que l’Administració flexibilitzi i agilitzi diversos procediments administratius per tal que persones en situació d’especial vulnerabilitat puguin accedir a un lloc de treball.
 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.