L’església parroquial de Verdú acollirà diumenge que ve (12.00 h) el primer concert de la nova edició del festival Orgues de Ponent i del Pirineu, que es desenvoluparà fins al desembre amb recitals en onze localitats de les comarques de Lleida, a banda del santuari de Núria i l’església parroquial de Puigcerdà.
Així, la 17 edició del festival, organitzat pels Amics de l’Orgue de les Comarques de Lleida, ha programat concerts també a la basílica de Tremp (13 de setembre); el convent de Sant Agustí de Cervera (20 de setembre); l’església parroquial de Tàrrega (4 d’octubre); el monestir de les Avellanes -que debuta en aquest certamen l’11 d’octubre amb la recent estrena d’un orgue-; les esglésies de la Pobla de Segur (11 d’octubre), Talarn, les Borges i Torres de Segre (les tres el 15 de novembre); la catedral de la Seu d’Urgell (6 de desembre); la parròquia de Sant Llorenç de Lleida (13 de desembre) i finalment l’església de Vielha (27 de desembre).
Aquest diumenge a Verdú, l’organista aragonesa Esther Ciudad protagonitzarà un concert acompanyada del baríton portuguès Bruno Henriques interpretant un programa amb composicions de Händel, Bach, Vivaldi, Txaikovski, Scarlatti i Toldrà, entre d’altres.