L’ICG Software Lleida va demostrar ahir l’ambició amb què s’ha plantejat aquesta nova temporada a l’OK Lliga. Va obrir la competició aconseguint una victòria de gran mèrit davant del Vendrell per 5-4, en un partit en el qual va remuntar el marcador en dos ocasions i en el qual es va sobreposar a tota classe d’adversitats. Amb Lluís Rodero de baixa i Manu Necchi i David Ballestero tocats, els jugadors d’Albert Folguera van prodigar entrega, treball i esforç per acabar superant un rival que va finalitzar tercer en la passada Lliga i que ve de guanyar al Barça la Lliga Catalana.
El Llista va saltar a la pista de l’Onze de Setembre molt concentrat i disposat a portar la iniciativa davant d’un rival que va semblar sorprendre’s de l’ímpetu local. Les primeres ocasions van ser lleidatanes, però qui va inaugurar el marcador va ser el Vendrell. Jordi Ferrer va aprofitar un llançament directe després d’una targeta blava mostrada a Carlos Trilla per situar el seu equip 0-1 (6′).
Però el Llista va seguir amb el seu joc, en un partit que ja era d’un ritme alt amb accions d’atac contínues per les dos parts. El premi per als llistats va arribar en el minut 12, quan Carlos Trilla va empatar amb un gran tret des de lluny (1-1). I Manu Necchi, a quatre minuts del descans, extasiava la grada amb un gran gol (2-1, 21′). Però en aquesta acció els àrbitres li van mostrar la targeta blava a l’entendre que havia mogut voluntàriament la porteria després del gol, quan l’havien empès. El Vendrell no va desaprofitar la superioritat i va empatar a través de Mitjans (2-2), per situar-se davant en la següent acció aprofitant Gil un error dels lleidatans. Al descans es va arribar amb un 2-3 injust. Però aquest Llista està habituat a superar tota classe d’obstacles. Així ho ha demostrat en la pretemporada, amb unes noves obres al pavelló després d’inundar-se per enèsima vegada; una participació frustrant en la primera Lliga Catalana, competició creada per la Federació per impulsar aquest esport però que ha viscut capítols de pantomima, com el que va privar el Llista de jugar el partit programat a casa, i els esmentats problemes físics amb què va encarar aquest debut de lliga. Pitjor es van posar les coses quan Mitjans, al 27, va marcar el 2-4 tot just iniciar-se la segona part. El Vendrell semblava llançat cap a la victòria, però Joan Cañellas va retallar distàncies al 34 amb un golàs que aixecava la grada. Dos minuts després Andreu Tomàs empatava 4-4 al transformar un clar penal i el de Tremp, al minut següent, marcava el 5-4 a l’encertar una falta directa acumulativa. Quedaven més de deu minuts, però el Llista va saber patir per assegurar una victòria merescuda en tot un partidàs.