Cultura

Vinaixa exhibeix el seu potencial a la 22a Fira de l’Oli i la Pedra

Vinaixa exhibeix el seu potencial a la 22a Fira de l'Oli i la Pedra

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va presidir aquest dissabte la inauguració de la 22a Fira de l’Oli i la Pedra de Vinaixa. Durant l’acte, va elogiar la capacitat del municipi per exhibir les seves potencialitats a través d’un certamen firal que esdevé el millor aparador de Vinaixa i de la marca Gust de Lleida. Després de l’acte inaugural, es va fer una visita als estands de la fira i als tallers de pedra natural.

Joan Talarn va agrair a l’alcalde de Vinaixa, Josep Maria Tarragó, la invitació a una fira que considera «una magnífica presentació global» del municipi, ja que ofereix una «visió de 360 graus del que significa l’orgull de viure a Vinaixa». Aquesta visió incorpora elements tradicionals com l’oli i la pedra seca, però també valora els productes agroalimentaris de proximitat.

Per aquest motiu, Talarn considera que la Fira de l’Oli i la Pedra evidencia la capacitat de Vinaixa per «exhibir totes les seves potencialitats i oportunitats de manera atractiva». Aquesta inquietud és compartida per la Diputació de Lleida, que té com a objectiu final «millorar la qualitat i les condicions de vida dels pobles i reivindicar que als municipis rurals s’hi viu millor que a les grans ciutats», a més de reclamar polítiques de país que ajudin a fixar població. Talarn ha alertat que «si els municipis es buiden, Catalunya es buida».

Tot això forma part de la iniciativa Gust de Lleida, un segell que vol promoure els productes agroalimentaris del territori i que, segons Talarn, «ens ha de projectar pel que som i tal com som». En aquest sentit, la Fira de l’Oli i la Pedra esdevé el millor aparador tant de Vinaixa com de Gust de Lleida.

Les activitats de la fira van començar divendres al vespre amb la caminada «La nit de les llums d’oli» pel centre històric de Vinaixa i van continuar dissabte i diumenge amb una àmplia oferta d’actes culturals i lúdics. Entre les propostes hi havia rutes guiades pel centre històric, visites a molins antics i moderns, i itineraris sobre la transformació de la pedra. També s’organitzen dinars populars, demostracions gastronòmiques, tallers i tasts, així com xerrades i exposicions.

 

TerritoriVinaixa · Garrigues
Més notícies de Vinaixa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE
Cultura

Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE

Laura Quintana · 23 set. 2026
Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques
Cultura

Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.