Economia

Virginias tindrà un obrador de torrons a Agramunt

Virginias tindrà un obrador de torrons a Agramunt

La marca de torrons i xocolates Virginias té previst inaugurar aquest dissabte el primer obrador a Agramunt. Amb tres-cents metres quadrats, el Taller de Virginias, nom que rep l’espai, serà un centre experimental al voltant del món del torró on trobar els productes de la firma durant tot l’any. L’empresa ha triat la Fira del Torró d’Agramunt per inaugurar l’obrador en un acte al qual assistirà el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn.

Ubicat a l’avinguda Agustí Ros 2B, en ple centre històric d’Agramunt, l’edifici escollit com a obrador té una gran obra del muralista Josep Minguell i Cardenyes (Tàrrega, 1959) a la façana “on es reflecteixen els fonaments que defineixen el món rural: la terra, la pluja, el vent o la collita; elements que proporcionen la matèria primera dels torrons”, va afirmar ahir la companyia.

Els visitants podran disfrutar d’una zona de degustació i maridatge de torrons i xocolates, així com una àrea en la qual conèixer documents històrics relacionats amb el torró que, amb un audiovisual i peces de col·leccionista, els permetrà descobrir la història del torró a Agramunt.

En el marc de la fira presentarà dos línies de productes.

En col·laboració amb el xef Jordi Cruz i cuiners del Culinary Institute of Barcelona (CIB) dirigits per Pep Nogué, Virginias ha elaborat una gamma de productes que uneix alta cuina i tradició, com per exemple amb el dolç xocolate airejat amb ametlles salades i mel caramel·litzada.

La fàbrica de galetes i dolços Virginias ubicada al barri de Pardinyes de Lleida va tancar fa pràcticament un any i el jutge que portava la liquidació d’Industrias Rodríguez, propietària de la marca, va autoritzar la venda perquè l’empresa d’Agramunt Acrimont Investments i la firma sevillana Risi s’adjudiquessin i es repartissin la unitat productiva de l’històric fabricant de torrons i dolços per 5,1 milions d’euros.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Un projecte d’1,6 milions d’euros desplegarà fibra òptica a l’Urgell, la Noguera i la Segarra
Economia

Un projecte d’1,6 milions d’euros desplegarà fibra òptica a l’Urgell, la Noguera i la Segarra

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Tàrrega llança 50.000 euros en bons per dinamitzar el comerç local
Economia

Tàrrega llança 50.000 euros en bons per dinamitzar el comerç local

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Productors i cuiners de Ponent protagonitzen la darrera jornada de la Fira del Torró d’Agramunt
Economia

Productors i cuiners de Ponent protagonitzen la darrera jornada de la Fira del Torró d’Agramunt

Vanesa Ortega | ACN · 12 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.