El Palau d’Esports de la Seu d’Urgell serà escenari aquest diumenge (12.30 hores), en directe per Esport3, del ja tradicional duel que obre la temporada oficial entre el Cadí i el Girona, que lluitaran per setè any consecutiu per aconseguir el títol de la Lliga Catalana femenina. Les estadístiques assenyalen com a favorit el quadre gironí, que atresora cinc títols per dos de les urgellenques, si bé aquestes són les vigents campiones al donar la sorpresa fa un any quan van guanyar a Fontajau, el que va ser el segon títol de la seua història després del que van emportar-se el 2007 davant de l’Olesa Espanyol.
Ahir es va presentar el partit al coliseu urgellenc amb la presència d’Enric Prats, directiu de la Federació Catalana de Basquetbol; Joan Segura, representant territorial d’Esports de la Generalitat; i Isidor Alberich, regidor d’Esports de l’ajuntament de la Seu d’Urgell; així com els presidents, entrenadors i les capitanes de tots dos equips. La urgellenca Tània Pérez va fer una crida a l’afició. «És un plaer jugar la Lliga Catalana i encara més fer-ho aquí a la Seu. Serà un molt bon partit per acabar de culminar la pretemporada, però també molt competitiu, ja que els dos equips intentarem donar-ho tot per guanyar. Volem que el Palau estigui ple i que la gent disfruti», va assenyalar.
Aquest matx representarà el debut de tres dels sis fitxatges del Cadí la Seu: la búlgara Meiya Tirera, una vegada resolts els problemes amb el trànsfer; la nord-americana Candice Warthen, i la portuguesa Luiana Livulo.