Notícia d’entitat

Palau es reuneix amb els veïns de l’Horta per reclamar més seguretat

Veïns de l'Horta de Lleida ©PP Lleida
Notícia d’entitat · Publicada per PARTIT POPULAR LLEIDA

Els veïns exigeixen mesures urgents per aprovar un pla específic de seguretat, instal·lar càmeres de vigilància i revisar el conveni de 1999.


El cap de l’oposició a la Paeria, Xavi Palau, s’ha reunit amb veïns de les diferents partides de l’Horta de Lleida per abordar la creixent preocupació per la inseguretat a la zona i la falta d’atenció a diverses problemàtiques que afecten la seva qualitat de vida. Durant la reunió, els residents han expressat la seva inquietud davant la manca de mesures efectives per millorar la seguretat, l’escassa presència policial i el sentiment d’abandonament.

Fruit de l’onada de robatoris que s’han produït aquest cap de setmana i que han generat preocupació entre els veïns, des del PP Lleida ens hem reunit amb els veïns de l’Horta per proposar solucions per garantir els drets dels ciutadans residents en aquesta zona de Lleida. Entre les principals demandes dels veïns, destaca la necessitat d’aprovar un pla específic de seguretat, que inclogui la instal·lació de càmeres de vigilància en punts estratègics, una major presència i coordinació policial, i l’aplicació de sancions més dures, així com el compliment estricte d’aquestes. Ja que els robatoris freqüents a la zona generen una sensació d’inseguretat constant entre els veïns. També es posa èmfasi en la importància de revisar i actualitzar el conveni de l’Horta de 1999, adaptant-lo a les necessitats actuals.

A més de la seguretat, els veïns del Pla de Montsó assenyalen la necessitat urgent d’intervenir en els ramals de reg, que pateixen obstruccions a causa de l’acumulació de brutícia, especialment a la zona propera a l’autovia. Aquest problema d’infraestructura afecta greument el sistema de reg, i els veïns demanen una intervenció ràpida per assegurar-ne el bon funcionament.

Un altre problema important és l’ús inadequat dels contenidors de residus al Pla de Montsó, ja que molts ciutadans d’Alpicat hi dipositen les seves escombraries. Això genera una sobrecàrrega en la gestió de residus i, alhora, s’hi afegeix l’escassetat de contenidors de poda, fet que dificulta el manteniment i la neteja de la zona.

Per posar fi a aquesta sensació d’inseguretat i abandonament, el PP Lleida considera que l’Ajuntament ha d’actuar de manera immediata i contundent. En resposta a aquestes demandes, el grup municipal ha constituït la junta de veïns de l’Horta de Lleida, amb l’objectiu d’impulsar propostes concretes i traslladar-les al govern de la Paeria, instigant a que es prenguin mesures per protegir i millorar la qualitat de vida dels seus residents.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.