Notícia d’entitat

Palau es reuneix amb la ‘Plataforma Horta Segura’ per abordar la crisi de seguretat a l’Horta de Lleida

Xavier Palau en una reunió amb la Plataforma Horta Segura ©PP Lleida
Notícia d’entitat · Publicada per PARTIT POPULAR LLEIDA

Xavi Palau, cap de l’oposició a la Paeria, s’ha reunit amb els representants de la Plataforma Horta Segura i amb el seu advocat, Pau Simarro. En la reunió, s’ha destacat el cas d’una família que va patir un incendi relacionat amb aquesta onada d’inseguretat, un episodi que simbolitza la gravetat de la situació.

Durant la reunió, s’ha exposat que els robatoris a l’Horta són un problema diari que genera una creixent sensació d’indefensió i vulnerabilitat. La Plataforma Horta Segura ha posat en relleu que el sistema jurídic actual és poc viable i eficaç per fer front a aquests delictes, i han assenyalat que es tracta d’un problema de caràcter sistèmic que exigeix accions immediates i profundes.

Xavier Palau ha expressat el seu suport a la Plataforma, que preveu presentar una moció al pròxim ple de la Paeria amb l’objectiu de posar fi a aquesta situació. Aquesta moció proposa mesures concretes per abordar el problema de la inseguretat, com ara la necessitat d’endurir les penes per als reincidents i d’agilitzar els processos judicials, especialment en casos d’incivisme reiterat. També es planteja revisar i modificar les lleis que afecten els menors d’edat, així com modificar les normes per combatre la multireincidència i agilitzar l’expulsió dels estrangers delinqüents i reincidents.

Entre les propostes, també s’ha destacat la importància d’instal·lar càmeres de videovigilància, tant públiques com privades, i implementar un sistema d’il·luminació intel·ligent a les zones més afectades. A més, es demana una reassignació i reforç d’efectius policials per garantir una major presència a la zona de l’Horta de Lleida, on els robatoris són més freqüents. Els veïns també han insistit en la necessitat d’abordar amb urgència el problema de les ocupacions il·legals d’habitatges mitjançant canvis legislatius que permetin actuar amb més eficàcia.

Palau ha expressat el seu suport a la Plataforma Horta Segura i a les seves demandes, assegurant que comparteix les seves inquietuds i propostes. “Estic a favor de tot el que la Plataforma Horta Segura demana. La seva lluita és legítima i necessària per construir una Lleida millor i més segura. Defensem conjuntament un futur on els ciutadans no hagin de viure amb por i on les institucions responguin amb fermesa i eficàcia davant dels problemes de seguretat”, ha afirmat el líder de l’oposició.

Palau ha remarcat que la seguretat dels ciutadans ha de ser una prioritat i insta la Paeria a actuar per implementar les mesures necessàries. «Una Lleida millor és una Lleida segura, i continuarem treballant perquè aquestes demandes no quedin en l’oblit sinó que es converteixin en accions concretes», ha conclòs.

En aquest sentit, el cap de l’oposició s’ha reafirmat en el seu propòsit de continuar recollint signatures en el marc de la campanya “Signa pel teu barri”. Aquesta iniciativa té com a objectiu garantir la seguretat de la ciutat i promoure accions que defensin la dignitat i la justícia entre els ciutadans de Lleida. Palau ha subratllat que el sistema no pot beneficiar als que incompleixen les normes en perjudici de la resta, i que cal treballar perquè la llei protegeixi a qui compleix i no a qui la vulnera.

 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.