El cap de l’oposició a la Paeria, Xavi Palau, s’ha reunit amb l’Associació de Veïns i Comerciants del barri de la Mariola per escoltar les seves inquietuds i analitzar les principals problemàtiques que afecten aquesta zona de Lleida. Durant la trobada, l’associació ha expressat la seva preocupació per la degradació del barri, que, segons afirmen, «mai havia estat tan malament com ara».
Els veïns i comerciants han reconegut la millora que suposa l’actual dispositiu policial amb més efectius presents al barri, però insisteixen que això no és suficient. Actualment hi ha un augment d’inseguretat i de robatoris que contribueixen a mantenir un clima de por al barri. Una altra problemàtica destacada és la falta de comerç al barri, ja que molts negocis locals no volen establir-se a la Mariola per la percepció d’inseguretat.
L’associació també reclama un pla integral d’actuació urbanística per al barri de la Mariola, que inclogui un pla d’habitatge, ja que consideren que els blocs d’habitatges de Grup Mariola i Gaspar de Portolà tenen greus deficiències estructurals que necessiten una intervenció urgent per garantir la seguretat i la dignitat dels residents. A més, aposten per rehabilitar els edificis buits del Sareb, aprofitant aquest recurs per millorar les condicions d’habitatge a la zona.
Durant la reunió, s’ha posat de manifest que el transport públic també es veu afectat per la situació del barri a causa dels diferents episodis d’incivisme protagonitzats per grups de joves, que intimiden tant els veïns com els treballadors del transport.
El líder popular, Xavi Palau, ha destacat que el barri de la Mariola s’enfronta a greus problemes d’habitatge, seguretat, civisme i convivència. “És necessari invertir en aquest barri per revertir aquesta situació. Fa falta un pla d’actuació urbanística i una revisió del POUM” , ha afirmat.
Amb aquesta reunió, el PP Lleida reforça el seu compromís d’escoltar i donar veu a les preocupacions dels barris de la ciutat per construir una Lleida més segura i més joves.