El cap de l’oposició a la Paeria, Xavi Palau, proposa un pla de dinamització per convertir la zona en una entrada atractiva a Lleida i rebutja frontalment l’ús de l’antic hotel de l’estació per a temporers transeünts sense consens veïnal
Xavi Palau, líder Popular a la Paeria s’ha reunit amb veïns i comerciants del barri Noguerola, Estació i Segre per escoltar les seves preocupacions i exposar el seu projecte de revitalització d’aquesta àrea clau de la ciutat. Durant la trobada, Palau ha destacat la importància de prendre decisions consensuades amb els residents i ha rebutjat frontalment la proposta del govern municipal d’habilitar l’antic hotel de l’estació com a espai per a temporers transeünts.
Palau ha posat èmfasi en la necessitat d’un procés participatiu que involucri tant els veïns del barri com el conjunt de la ciutat per decidir sobre la ubicació i el model dels serveis socials. Segons Palau, la plaça Ramon Berenguer IV, com a porta d’entrada de Lleida des de l’estació de tren i futura estació d’autobusos, no és un espai adequat per a aquest projecte.
A més, ha subratllat la necessitat de millorar la imatge del barri, amb un pla per garantir el compliment de l’ordenança del paisatge urbà i acabar amb el deteriorament d’algunes façanes i edificis. També ha proposat una reforma integral de la Rambla Ferran, que inclogui el tram fins a l’avinguda Francesc Macià, com a part d’un pla més ampli per dinamitzar el barri.
“La trobada amb els veïns ha estat clau per entendre millor les seves necessitats i reforçar la idea que el barri Noguerola, Estació i Segre és una zona estratègica per a Lleida. Apostem per un model de ciutat que prioritzi la participació i el consens, i que treballi per donar a aquesta entrada de la ciutat una imatge moderna, funcional i digna,” ha afirmat Palau.