Notícia d’entitat

‘Betablascocuir’: lectura performativa a càrrec d’Ona Bros

Ona Bros - BetaBlastoCuir
Notícia d’entitat · Publicada per Centre d’Art La Panera
  • Dissabte 20 de gener de 2024, 17.30 h.
  • Activitat gratuïta sense inscripció prèvia.

Ona Bros no té cap vinculació genètica amb l’ésser que va gestar i parir.

Prenent com a punt de partida aquesta circumstància, inicià el projecte de recerca de llarg termini i encara en curs BetaBlastoCuir, on analitza críticament els discursos entorn de la genètica a la recerca d’altres referents, relats i imaginaris. BetaBlastoCuir és un conjunt de materials per a una altra imaginació en diversos formats, com ara vídeos, instal·lacions, conferències performatives, texts, sonoritzaciós, tallers, trobades i pràctiques sensibles en el camp de les arts en viu.

Des que va néixer la seva filla, Ona Bros desenvolupa un procés a cavall de la recerca i la introspecció, un exercici d’escriptura sostingut en el temps que combina el diari en primera persona i la bitàcola de lectures, notes i intuïcions d’exploració. D’aquesta manera fa eclosionar conglomerats poètics o al·legòrics per pensar el lloc, la pràctica i la condició materna i els parentius des d’altres llocs, amb altres imatges i usant altres paraules.

Ona Bros (la Fuliola, Urgell, 1977) és una artista i investigadora que entén les imatges com a catalitzadores de complexitats semioticotecnicomaterials. Treballa des d’una pràctica situada, una manera d’habitar queer i una sensibilitat transfeminista. Per mitjà de la fotografia, el vídeo, l’escriptura i les arts en viu, l’artista relaciona coneixements distants i interroga el tabú a la recerca de narratives que esberlen el present. Partint d’una experiència gestacional no genèticament vinculant, investiga els discursos entorn de la ciència genètica en el context dels biomercats globals de la reproducció assistida. Bros és llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona (UB), graduada en Fotografia per la Universitat Politècnica de Catalunya i màster en Producció i Investigació Artística per la UB. El seu treball s’ha mostrat a Noguereas Blanchard, La Casa Encendida, Sociología Ordinaria (Museo Reina Sofía), el Dutch Art Institute d’Arnhem, l’Hemispheric Institute of Performance and Politics de Nova York, Hangar, Hamaca, La Caldera o MACBA. És cofundadora dels projectes col·lectius Institut d’Estudis del Porno (IEP) i FUGA (plataforma cooperativa de recerca entorn de les imatges). Pàgina web: http://ona-bros.net/.

Activitat vinculada a l’exposició «Ecologies queer. Aberracions naturalment subversives», a cura de Christian Alonso. Centre d’Art La Panera, 28 d’octubre de 2023 – 28 de gener de 2024. Espai 0.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.