Societat

Capellans de Solsona, crítics i sense sintonia amb Novell

Capellans de Solsona, crítics i sense sintonia amb Novell

Aquesta setmana es compleixen cinc anys de la presa de possessió del bisbe de Solsona, Xavier Novell. Un lustre amb partidaris i detractors d’un sacerdot que amb 41 anys es va convertir en el bisbe més jove d’Espanya. Entre els seus crítics, el Fòrum Ondara, un col·lectiu d’una vintena de sacerdots del bisbat de Solsona de caràcter progressista. Fermí Manteca, membre del fòrum, va assegurar ahir que «és vox populi que hi ha una falta de sintonia evident entre Novell i molts capellans de la parròquies i el contacte és pràcticament nul». Per aquest col·lectiu, el balanç d’aquests cinc anys «és molt pobre perquè s’ha prescindit d’iniciatives que eren molt positives».

En canvi, entre els seus partidaris es troba el seu antecessor, Jaume Traserra, que aquest mateix cap de setmana elogia en la glossa del full diocesà (espai habitualment destinat als escrits de l’actual bisbe) el ministeri de Novell i en què afirma que «moltes persones han valorat i participen profitosament en les noves iniciatives del Pla Pastoral del bisbat i són molts els fidels que generosament li donen suport».

En la missiva, Traserra parafraseja el discurs que va fer Novell el dia de la seua ordenació quan va afirmar que «us convoco a l’obra més extraordinària que mai de la vida s’hagi vist a les nostres comarques des que van ser evangelitzades fa molts segles». Traserra diu que «així ha estat».

«Estupor»

Un escrit, que segons assegura el Fòrum Ondara al seu butlletí, «ha provocat estupor en molts sacerdots, religiosos i fidels de la diòcesi». En aquesta línia, Fermí Manteca va afirmar que «creiem que hi ha una falta d’humilitat pel fet que la carta és com un autobombo i ens molesta que es digui que fins a la seua arribada no s’havia fet res».

Des del col·lectiu recorden que l’exbisbe «va insistir i va pressionar Roma perquè, contra tot pronòstic, el que va ser el seu secretari i mà dreta fos elevat a la dignitat episcopal, convertint-se en el bisbe més polèmic d’Espanya». Fonts del bisbat van declinar fer valoracions i van afirmar no tenir constància del sentir del Fòrum Ondara.

TerritoriSolsona · Solsonès
Més notícies de Solsona →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic
Societat

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic

ACN · 13 ag. 2026
Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter
Societat

Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter

Redacció i Lourdes Farré · 13 març 2024
El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023
Societat

El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023

Redacció · 5 gen. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.