Successos i tribunals

Condemna de 47 euros per robar sortidors d’una font

Condemna de 47 euros per robar sortidors d'una font

El jutjat penal número 3 de Lleida va condemnar aquest dimecres un lleidatà a indemnitzar amb 47,17 euros la Paeria pel robatori de deu sortidors d’una font ornamental de la banqueta del riu Segre. L’acusat, que no va comparèixer en el judici oral, també haurà de complir sis dies de localització permanent per la falta de furt a què va ser condemnat. Els fets van tenir lloc l’any 2011 quan Antonio H. va ser sorprès in fraganti sostraient els sortidors de les fonts de la Banqueta a l’altura de l’avinguda Blondel.
La jutge va dictar la sentència després de l’acord previ que van assolir el Ministeri Fiscal, que inicialment li imputava un delicte de robatori amb força, i la defensa de l’acusat. Dos agents de la Guàrdia Urbana, que van declarar en qualitat de testimonis, van explicar que van sorprendre l’acusat arrancant els sortidors de la font ornamental i que els van decomissar després de denunciar-lo. Per la seua part, una empleada de la concessionària del servei de l’aigua va explicar que el valor dels sortidors era de 47,17 euros. També va afegir que no van ser reposades a l’estar en desús.
Precisament, la Paeria està substituint les fonts ornamentals per jardineres i bancs. Eren de finals dels anys vuitanta i estaven avariades. En els últims anys han proliferat els robatoris atípics de coure a causa del seu elevat preu i per la crisi.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Almenys 31 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo
Successos

Almenys 31 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.