Cultura

Desallotgen la festa de Cap d’Any del pavelló de les Borges per un foc

Desallotgen la festa de Cap d’Any del pavelló de les Borges per un foc

Un foc a l’escenari va obligar ahir a la matinada a desallotjar unes 250 persones de la festa de Cap d’Any que se celebrava al pavelló Francesc Macià de les Borges Blanques. La tinenta d’alcalde i regidora de Governació, Núria Palau, va explicar que l’incident es va registrar cap a les 4 de la matinada quan espurnes d’una bengala llançada pel grup que actuava en aquell moment van encendre la cortina central de l’escenari. «Feia poc que havia començat a tocar el segon grup quan un tècnic del grup anterior, que recollia material, es va adonar que hi havia foc a la cortina central, la situada a la part superior», va explicar a aquest diari Palau, que va viure els fets en primera persona perquè es trobava a la festa. Les bengales formaven part de l’espectacle de la formació que actuava. «Van encendre bengales a tots dos costats de l’escenari», va detallar.

Segons la tinenta d’alcalde, no es va arribar a escampar el pànic entre el públic, entre altres motius perquè «les cortines són ignífugues, per la qual cosa va costar molt que el foc s’estengués». Va indicar que es va activar immediatament el protocol d’evacuació i en un parell de minuts tot el públic havia sortit del recinte. «L’edifici té una porta corredissa molt ampla que facilita la sortida», va destacar. Segons els bombers, els efectius del Servei d’Emergències Mèdiques que van acudir al lloc van haver d’atendre dos persones afectades per una intoxicació lleu pel fum. Palau va relatar que diverses persones van agafar extintors per apagar el foc, tasca que es va veure dificultada per l’altura a què es trobava la cortina. No obstant, va afirmar que quan van arribar els bombers ja gairebé estava apagat.

Aquest succés ha tingut lloc just vuit anys després que una adolescent de quinze anys morís durant la festa de Cap d’Any celebrada en aquest mateix pavelló de les Borges Blanques, després de colpejar-se el cap al caure d’esquena des d’una alçada de 2,60 metres, quan es va desequilibrar mentre es trobava asseguda en una barana.

Danys a l’escenari i l’equip musical de la revetlla municipal

L’incendi, a part de les cortines, va danyar l’equip musical, que segons va matisar Palau era compartit pels dos grups de la revetlla. I és que tot l’escenari va quedar cobert de cendres, de restes de les cortines cremades i de l’escuma dels extintors. Ahir al migdia, l’alcalde, Enric Mir, i diversos regidors van inspeccionar el recinte per comprovar els desperfectes. La festa de Cap d’Any va ser organitzada per la comissió de festes de l’ajuntament i es va donar per acabada després del desallotjament, ja que, a part de l’ensurt, l’equip musical havia quedat inutilitzat. Palau va apuntar que arran d’aquest incident es plantejaran introduir clàusules en la contractació de grups musicals prohibint l’ús de pirotècnia perillosa.

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE
Cultura

Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE

Laura Quintana · 23 set. 2026
Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques
Cultura

Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.