Societat

El Comú denuncia al Seprona canonades amb material contaminant

El Comú de Lleida va denunciar ahir davant del Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil l’acumulació al costat de les dependències de les brigades municipals de «canonades que podrien ser de fibrociment, material similar a la uralita, sense el confinament que requereix al contenir amiant, una substància cancerígena».

En un comunicat al matí, l’agrupació d’electors instava el Seprona a investigar si les actuacions d’Aqualia, concessionària del servei d’aigua de la ciutat, «podrien ser constitutives d’un presumpte delicte mediambiental» amb possible afectació o risc per a la salut de les persones i/o qualitat del terra i de les aigües». No obstant, a la tarda el Comú va precisar que no denuncien Aqualia i van demanar «disculpes pel malentès».

«L’objecte principal de la denúncia és posar en coneixement del Seprona l’existència de tubs de fibrociment, que presumptament contenen amiant, a l’exterior d’unes instal·lacions municipals per investigar si hi ha hagut algun delicte mediambiental i qui en seria el responsable», va remarcar en un altre comunicat, i va afegir que «no era voluntat del Comú situar cap empresa ni administració al centre de les sospites».

Abans d’aquesta precisió, Aqualia havia replicat que totes les acusacions eren «falses», va assegurar que ni les instal·lacions ni el material acumulat no li pertanyen i va amenaçar el Comú amb una querella judicial per calúmnies i injúries si no es retractava.

Va detallar que disposen d’un pla per a treballs amb amiant aprovat per l’autoritat laboral, que els treballadors tenen equips de protecció individuals i han rebut formació i que compleixen «estrictament» el protocol que exigeix la normativa respecte a aquest material.


Consulta tots els candidats municipals a Lleida.com/Municipals2015

El Comú de Lleida és a les Municipals 2015

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.