Societat

El Govern anuncia que concertarà 144 places de geriàtrics privats a Lleida aquest any

El Govern anuncia que concertarà 144 places de geriàtrics privats a Lleida aquest any

La consellera de Treball, Assumptes Socials i Família, Dolors Bassa, va anunciar ahir que la Generalitat concertarà aquest any 144 places de les residències geriàtriques privades de la demarcació de Lleida, per la qual cosa les condicions i el preu d’aquestes passaran a ser la d’una de pública. Ho va explicar en la inauguració de la nova residència i centre diürn públics per a ancians de Balàfia, ubicat al carrer Vic i que disposa de 120 places (seixanta per a residents i seixanta més per al centre de dia). Actualment, compta amb quaranta residents permanents i 39 durant el dia. Els usuaris compten amb serveis de rehabilitació, podologia, atenció mèdica i perruqueria.

“Amb l’ampliació de places, Lleida ciutat disposarà d’unes 600 places de finançament públic i més de 2.500 a les comarques lleidatanes. És una molt bona notícia, perquè un 19% de la població lleidatana té més de 65 anys i la nostra prioritat és l’autonomia de la gent gran”, va indicar, amb referència a la llei d’Autonomia Personal que elabora el Govern. La distribució de les 144 places encara s’ha de determinar i, segons Bassa, podrà beneficiar tant ancians que ja estiguin en un geriàtric privat com els que estan en llista d’espera. De mitjana, un llit costa 1.800 euros al mes i el concert de la Generalitat en cobreix prop de mil.

La consellera va reconèixer durant la visita la demora a acabar les obres, que van començar el 2005. I és que l’equipament va estar gairebé cinc anys buit. Les instal·lacions consten de 3.700 metres quadrats distribuïts entre les quatre plantes i la planta baixa, on s’ubica el centre de dia amb dos sales d’activitats, menjador gimnàs de rehabilitació. Els usuaris també disposen d’atenció mèdica, serveis de podologia, sales de visites i perruqueria. Mateu Huguet, gerent de l’empresa pública GSS que gestiona la nova residència, i Àngel Ros, alcalde de Lleida, van agrair la tasca dels professionals.

Pel que fa a l’obertura del centre de dia municipal d’ancians de Santa Clara, ubicat al Centre Històric, Bassa va apuntar que la prioritat és posar-lo en marxa i no va descartar poder ampliar el concert de les dotze places previstes.

Estudi sobre atenció a la discapacitat intel·lectual

D’altra banda, la Càtedra d’Innovació Social de la UdL i la fundació ALLEM van presentar ahir els resultats d’un estudi sobre l’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual. Després d’analitzar 340 persones, aposten per oferir una atenció més flexible.

Ultimen l’acord per a un ajut als que cobren menys de 500 euros

La consellera Dolors Bassa va manifestar ahir que les negociacions amb les entitats socials que impulsen l’ILP de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC) estan a la recta final i que l’acord podria tancar-se a mitjans de maig. La implementació d’aquesta renda seria progressiva fins al 2020 i, a diferència de la renda bàsica, els beneficiaris serien les persones que cobrin menys de 500 euros i anirà acompanyada d’un pla d’inclusió social i d’un d’ocupació. “Fa mesos que negociem amb les entitats i totes les parts estem d’acord a ampliar-lo a famílies monoparentals i nuclis familiars amb treballs molt precaris”, va indicar Bassa. De fet, el Govern va aprovar aquest dijous passat que les famílies monoparentals amb contracte a temps parcial que no arribin a la renda de suficiència fixada en 664 euros puguin cobrar una part de l’RGC. Podrien beneficiar-se a partir del proper mes de setembre.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.