Societat

Els discapacitats alcen la veu

Les entitats dedicades a l’atenció de les persones amb discapacitat van sortir ahir al carrer per reivindicar els drets del col·lectiu, que comprèn prop de 30.000 persones a les comarques lleidatanes. L’acte central es va celebrar al migdia al saló de plens de l’ajuntament de Lleida, on representants de Down Lleida, Allem, Fessalut, Once, Salut Mental Catalunya Terres de Lleida i Ecom van llegir un manifest conjunt en el qual van reclamar polítiques més inclusives per millorar-los la qualitat de vida.

Set persones amb discapacitat van demanar de forma directa i clara el respecte dels drets del col·lectiu en els àmbits de la salut, l’educació, l’habitatge, l’ocupació i l’accessibilitat. Segons van alertar, la taxa d’atur entre les persones amb discapacitat voreja el 75%, “una dada que no podem permetre’ns”, van afirmar. Aquest 2016 es commemoren els deu anys de la Convenció Internacional dels Drets Humans de les Persones amb Discapacitat.

Una dècada més tard, les entitats van exigir “voluntat política” per portar a la pràctica els acords d’aquesta convenció. “Que els motius econòmics no justifiquin la vulneració dels nostres drets”, van afirmar en aquest sentit. Per la seua banda, entitats del Pla d’Urgell també van llegir un manifest conjunt a Mollerussa.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.