Societat

Indemnització per la mort d’un jove en una piscina sense vigilància

Indemnització per la mort d'un jove en una piscina sense vigilància

L’Audiència Provincial de Lleida ha condemnat el Club Natació Lleida a pagar 76.510 euros a la parella i al fill d’un jove, de 32 anys, que va morir el 2006 mentre feia pràctiques de resistència sota l’aigua a la piscina dels Camps Elisis, una instal·lació que ara està tancada pel seu mal estat. Gairebé nou anys després del fatal accident la justícia ha resolt que l’entitat que organitzava l’activitat ha de respondre pel sinistre perquè «la piscina no disposava de cap socorrista ni de cap persona responsable dels banyistes».

De fet, la sentència aclareix que la persona que va assistir l’accidentat no estava efectuant tasques de socorrista sinó que era un empleat del club que va fer els primers auxilis després de ser advertit de l’accident.

A més, la resolució destaca que «ningú es va adonar que la víctima tenia problemes o podia tenir-los mentre feia ús de la piscina». I destaca que «aquesta situació compromesa va passar inadvertida durant un període de temps indeterminat, però que va ser suficient per al fatal desenllaç». Per això, la sentència afirma que va «ser la falta d’un vigilant la que va provocar que ningú no s’adonés que un dels usuaris de la piscina estava tenint un accident».

Quarta sentència

Aquesta és la quarta sentència judicial sobre la mort del jove el 2006 a les piscines dels Camps Elisis. El 2009 l’ajuntament de Lleida va ser condemnat per l’accident com a titular de la piscina pel jutjat contenciós administratiu. I el TSJC va confirmar aquesta resolució. Tanmateix, aquest tribunal va obrir la porta que la companyia asseguradora de l’ajuntament reclamés al Club Natació Lleida com a concessionari de la instal·lació. I ara l’Audiència Provincial de Lleida condemna l’entitat esportiva i eximeix l’ajuntament de Lleida de pagar la indemnització.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.