Cultura

Instituts rockers de Lleida

Instituts rockers de Lleida

Un total de 85 alumnes de música rock d’educació secundària de col·legis i instituts de Lleida i el Segrià es van estrenar ahir davant del públic al Cafè del Teatre. De fet, protagonitzar una actuació en directe amb les composicions i temes musicals que es treballen a classe al llarg de l’any és el principal objectiu del festival Secundària Rock, una iniciativa impulsada des del Centre de Recursos Pedagògics del Segrià del departament d’Ensenyament en col·laboració amb l’àrea d’Educació de la Paeria.

L’edició número 13 del certamen va comptar amb les actuacions de 85 alumnes de deu centres educatius de Lleida i també de l’Institut Canigó d’Almacelles. Davant d’un auditori farcit d’amics, companys de classe i familiars, els grups de joves rockers van anar interpretant durant la tarda dos cançons per tanda: una en català, de lliure elecció, i una altra que -seguint les normes d’aquesta mostra musical- havia de tenir una condició: haver estat composta i estrenada la dècada dels anys 2000. El festival va comptar així amb la participació dels instituts Gili i Gaya (amb dos grups), Manuel de Montsuar, Maristes Montserrat, Escola del Treball, Ronda, Joan Oró, Episcopal, Màrius Torres, Fedac i Guindàvols, a banda del ja esmentat d’Almacelles.

El Secundària Rock d’aquest any tenia previst culminar amb una actuació conjunta de tots els grups cantant a l’uníson el tema Sóc de l’oest de Catalunya, original de David Esterri, Lo Pardal Roquer.

D’altra banda, al matí, els joves van gaudir també al Cafè del Teatre d’una masterclass «rockera» a càrrec del compositor i guitarrista de Sopa de Cabra Josep Thió.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.