Societat

Ipcena denuncia la crema de residus tòxics

Ipcena denuncia la crema de residus tòxics

L’entitat ecologista Ipcena va denunciar ahir la utilització il·legal de greixos animals per a la combustió de la caldera d’una empresa del polígon Les Verdunes de les Borges Blanques i l’emissió i l’abocament de gasos contaminants. L’entitat va traslladar aquesta denúncia tant a l’ajuntament de les Borges com a Medi Ambient i va reclamar una inspecció després que fa dos setmanes empreses properes alertessin d’una forta fumarada i intenses olors, segons el secretari d’Ipcena, Joan Vázquez. El portaveu va assenyalar que l’empresa (actualment Masia Teró, que va adquirir la planta a Baró Group), dedicada a l’elaboració de menjar precuinat, ha utilitzat subproductes anomenats Sandach, d’origen animal i no destinats al consum, sinó a la generació d’energia.

Per a Ipcena, fa un mes que es produeixen emissions contaminants de forma esporàdica que s’alliberen sense filtre i amb quantitats que «superen els límits autoritzats».

Per la seua banda, el portaveu de l’empresa, Teòfil Camí, va negar l’ús de greixos animals per a la combustió i va assegurar que l’emissió de fums es va deure la setmana passada a una avaria en el refractari de la caldera, que va caure, i des d’aleshores la planta està aturada i en reparació, encara que no va saber concretar quan funcionarà. En aquest sentit, va assegurar que l’origen del combustible és vegetal.

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes
Societat

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues
Societat

Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat
Societat

Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat

Laura Quintana · 18 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.