Societat

La gent gran també torna a l’escola

La gent gran també torna a l’escola

Té molt clar que «no som una llar del jubilat, volem fer cultura; ens autofinancem sense gairebé subvencions de cap tipus, amb una matrícula de quaranta euros a l’any que dóna dret a dos classes a la setmana». Rué assegura que, «a banda d’aprendre, la gent gran –sobretot molts que viuen sols– forma grups i entaula amistats». En aquest sentit, afegeix que «som un servei per a la societat lleidatana; veure feliç la gent m’ha enganxat».

L’Aula Magna i el Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida amb prou feines van poder acollir ahir tots els alumnes de l’Aula d’Extensió Universitària de Lleida, més de 800, en una inauguració del curs acadèmic que va comptar amb una lliçó magistral a càrrec de l’escriptor Josep Vallverdú. Fent gala dels seus molt ben portats 93 anys, Vallverdú va animar aquests alumnes més sèniors–d’entre 55 i una mica més de 90 anys– a «continuar aprenent cada dia, perquè entre la cultura audiovisual, els llibres i l’experiència viscuda, tenim el món al nostre abast».

Francesc Rué, president de la junta organitzadora de l’Aula, va explicar amb satisfacció que «aquest any hem arribat als 819 inscrits, 113 més que el curs passat, amb un 10% de majors de 80 anys». Tot un rècord que es traduirà en unes 300 conferències (60 en cada un dels cinc grups formats) d’especialitats tan diverses com l’economia, les matemàtiques, la literatura, l’art, la història, la medicina, l’esport o l’astronomia. «També tractarem temes d’actualitat, des del conflicte de Síria als papers de Panamà o el setè centenari de Ramon Llull, a part de cursets específics de fotografia, anglès o informàtica», va afegir Rué.

Per la seua part, Vallverdú va lloar l’»envelliment actiu, que té a veure amb l’esperit obert, el desig de no estar ociós, de participar en assumptes socials», enfrontat a l’»envelliment passiu, que és una malaltia». El veterà escriptor va afegir que «és molt important fer funcionar el cervell, un múscul que s’atrofia amb l’edat».

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.