Societat

La Paeria media amb 4 bancs per aconseguir un lloguer social per a dotze famílies okupes

La Paeria media amb quatre entitats bancàries perquè dotze famílies que actualment okupen pisos de la seua propietat puguin quedar-s’hi pagant un lloguer social adequat als seus ingressos. El tinent d’alcalde de Serveis a les Persones, Xavier Rodamilans, va afirmar ahir que aquest procés també «comporta deures» per a les famílies okupes, que s’hauran de comprometre a respectar la convivència amb el veïnat i a cuidar bé els seus fills. «Si són capaços de conviure sense molestar ningú i de tenir cura dels seus fills, no hi haurà problema per a una solució», va subratllar. Rodamilans va explicar que fa unes setmanes representants de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca li van proposar que l’ajuntament mediés per aconseguir lloguers socials per a aquestes dotze famílies i va afegir que confia que «els bancs ho acceptaran, perquè no demanen res fora de sèrie».

Precisament, ahir va ser desallotjada una parella amb tres fills de la planta baixa dels blocs Landelino Lavilla de Pardinyes, al carrer Sant Pere Claver, que okupaven des de feia sis mesos. El pis és de titularitat bancària i els okupants sabien des de la setmana passada que serien desallotjats. De fet, en aquest habitatge van arribar a residir fins a deu persones, totes familiars. L’ajuntament les ha reallotjat a totes en una pensió, fins que aconsegueixin un lloguer social, va assenyalar Rodamilans, que va afegir que des dels serveis socials ja feien un seguiment d’aquesta família. La parella desallotjada cobrava una renda mínima de 600 euros, que va perdre fa dos mesos per no haver presentat un contracte de lloguer, i l’edil es va comprometre a «fer tots els passos necessaris perquè puguin recuperar-lo».

Paco Salazar, president de l’associació gitana Futur, calcula que unes quaranta famílies es troben en la mateixa situació entre el col·lectiu gitano de Lleida. «És impossible que una família pagui 300 euros de lloguer si cobren 600 euros. Fa falta habitatges de protecció oficial, no gratis», va assenyalar a Lleida Televisió. Rodamilans va dir que van adjudicant pisos a través de la taula d’emergència i que «no deixem ningú al carrer».

La presidenta de la Bordeta, Mari Carmen Guerrero , va afirmar ahir que continuen les okupacions incíviques al barri i que de moment no han obtingut cap resposta per part de l’ajuntament de Lleida, per la qual cosa ben aviat decidiran els seus següents passos. D’altra banda, a la Mariola també hi ha bastants pisos okupats, sobretot en els blocs antics Ramiro Ledesma, i el col·lectiu Mariola en Moviment ha protagonitzat també accions per tal de reclamar als bancs els lloguers socials.

La Bordeta afirma que segueixen les molèsties per okupes incívics

L’okupació d’habitatges, majoritàriament de propietat bancària, és habitual en diverses zones de la ciutat i en ocasions comporta problemes de convivència al veïnat. És el cas de la Bordeta, on hi ha mitja dotzena d’habitatges en aquesta situació. L’any passat fins i tot hi va haver dos manifestacions per reclamar l’expulsió dels okupes conflictius del barri i els veïns patrullen per evitar noves okupacions.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.