Cultura

La Seu tanca el Festival dels Pirineus amb més públic

La Seu tanca el Festival dels Pirineus amb més públic

La capella de Sant Miquel de la Seu d’Urgell es va omplir divendres a la nit per gaudir del concert del quartet de corda La Ritirata, l’últim a les comarques de Lleida de l’edició d’aquest estiu del Festival de Música Antiga dels Pirineus. El certamen, que va arrancar el passat 1 de juliol, ha ofert més d’una quarantena de recitals, als quals han assistit uns 4.800 espectadors, un 15% més que el 2015 i rècord en la història d’aquest festival nascut el 2011.

El quartet de corda La Ritirata, que ahir tenia previst oferir l’últim concert del certamen a l’església parroquial d’Alp, a la Cerdanya, està integrat per Hiro Kurosaki (violí), Miren Zeberio (violí), Daniel Lorenzo (viola) i Josetxu Obregón (violoncel). La formació va oferir un recorregut musical des del classicisme de Haydn fins als tocs peninsulars de Boccherini per mostrar la revolució que va suposar en la seua època la música d’Arriaga.

La Ritirata, que pren el nom de l’últim moviment d’un famós quintet de Boccherini, també posa una especial atenció en la interpretació històrica dels quartets de corda d’aquells anys.

Des de la primera edició, el 2011, en què van participar deu municipis, s’han multiplicat pràcticament per tres les localitats que acullen aquesta proposta de música antiga d’alt nivell. En l’edició que acaba de finalitzar, es van afegir al festival els municipis de Salàs de Pallars, Vilaller, la Vall de Boí, Riner, Organyà i Llívia. Un total de 16 concerts dels 43 de la programació per al Pirineu català, d’Andorra i el sud de França van esgotar les entrades.

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El cineasta Joan Gil impulsa a Estamariu una escola de cinema intergeneracional amb voluntat de continuïtat durant tot l’any
Cultura

El cineasta Joan Gil impulsa a Estamariu una escola de cinema intergeneracional amb voluntat de continuïtat durant tot l’any

Maria del Val · 5 ag. 2026
El Govern unifica tot el recinte catedralici de Santa Maria d’Urgell en un únic bé cultural d’interès nacional
Cultura

El Govern unifica tot el recinte catedralici de Santa Maria d’Urgell en un únic bé cultural d’interès nacional

ACN · 29 jul. 2026
Un llibre de Ramon Besora, editat per Meraki, entre els 35 millors llibres de literatura infantil i juvenil del 2024
Cultura

Un llibre de Ramon Besora, editat per Meraki, entre els 35 millors llibres de literatura infantil i juvenil del 2024

Josep A. Pérez · 3 abr. 2025

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.