Societat

L’FP rep cada vegada més majors de 25 anys i titulats universitaris

La Formació Professional està en auge i cada vegada atrau alumnes amb perfils més diferents, segons van afirmar ahir docents de diversos cicles formatius i el coordinador d’FP a Lleida, Josep Ramon Cabiscol a la fira de Formació Professional i Treball. Van afirmar que el nombre de matriculats majors de 25 anys s’ha incrementat significativament en els últims anys i que és també cada vegada més comú que universitaris escullin la Formació Professional com a mètode per complementar els seus estudis i agilitzar el seu salt al món laboral.

De fet, responsables de diversos instituts com l’Escola del Treball i l’Alfons Costafreda van assenyalar que els majors de 25 i els universitaris ja suposen al voltant del 30 per cent del seu alumnat d’FP. En aquest sentit, van destacar que molts universitaris i fins i tot titulats que ja han acabat la carrera aposten per la Formació Professional perquè la flexibilitat d’aquests estudis els permet adquirir experiència laboral alhora que la compaginen amb una feina o amb els seus estudis. A més, l’FP permet cursar únicament els mòduls del cicle formatiu que els interessin, una cosa per la qual opten molts dels estudiants.

La novena edició de la fira va arrancar ahir amb una quarantena d’estands de 25 famílies professionals i la participació d’una desena d’empreses. La primera jornada va comptar amb una gran afluència d’estudiants de Secundària. Cabiscol va destacar que aquest curs hi ha uns 14.000 alumnes d’FP, entre els 5.200 de grau mitjà, els 3.250 de superior i més de 5.000 d’ensenyaments artístics i esportius. La majoria d’empreses que participen en la fira van explicar que és imprescindible que els joves tinguin estudis de Batxillerat i estiguin interessats a ampliar la formació a través d’una FP. Els perfils més demandats són els administratius, industrials i tecnològics, mentre que els que tenen cada vegada menys inscrits són els d’educació i edificació.

D’entre els actes d’aquesta edició destaca una jornada avui sobre internacionalització. En aquest sentit, organitzadors de la fira van explicar que una de les opcions per les quals més s’interessen els joves és participar en un camp de treball com a voluntaris durant l’estiu com a primer contacte amb una futura formació a l’estranger. De fet, la majoria d’empreses van coincidir que cada vegada és més important que els candidats per a una feina parlin idiomes.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.