Societat

Lluís Companys serà carrer de sentit únic cap al centre i Acadèmia, cap a Ronda

Lluís Companys serà carrer de sentit únic cap al centre i Acadèmia, cap a Ronda

La Paeria preveu modificar l’ordenació del trànsit al barri de l’Escorxador per millorar-hi la fluïdesa i pacificar-lo. El principal canvi que es plantejarà és convertir en carrers de sentit únic les dos vies principals d’aquesta zona: Lluís Companys, que només servirà per anar cap al centre (a l’avinguda Catalunya), i Acadèmia, que serà de sentit únic cap al passeig de Ronda. El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Fèlix Larrosa, va explicar que maduren la proposta, que serà presentada a consideració dels veïns d’aquest barri en una reunió monogràfica. “És una proposta de reorganització del trànsit que està motivada per l’evolució de la mobilitat associada als equipaments educatius i comercials del barri i per la necessitat de pacificar i racionalitzar el trànsit, unit a la voluntat de l’equip de govern d’ampliar el carril bici per l’avinguda Catalunya”, va destacar Larrosa.

Ara, Lluís Companys suporta un gran volum de trànsit en els dos sentits i resulta problemàtic, perquè només hi ha un carril per cada sentit en la major part del carrer, hi ha múltiples girs a l’esquerra (a Roca Labrador, Neptú, Unió i Manuel del Palacio) i diversos passos de vianants, també molt transitats. A més, es convertirà el sector en zona 30 i s’habilitarà un nou pas zebra elevador al costat de la plaça de l’Escorxador, que se sumarà al que va habilitar la Paeria recentment. Els tècnics valoren encara si també es modifica el sentit del carrer Templers perquè vagi d’Acadèmia a Ronda, en sentit contrari a l’actual, però això encara no està decidit. Permetria donar millor sortida al trànsit d’avinguda Catalunya cap a Ronda-plaça dels Pagesos, evitant fer una volta per la plaça de l’Exèrcit. Per contra, es tracta d’un carrer estret i perquè suporti més trànsit probablement caldria eliminar aparcaments. Si es canvia, també es modificaria Neptú.

Entre Lluís Companys i Acadèmia es deixaran només dos carrils per a cotxes, en lloc dels tres actuals, per deixar espai a les bicis. Entre Acadèmia i Alcalde Costa es retallarà la vorera, i d’allà fins a la plaça Espanya s’eliminaran les places d’aparcament per deixar espai al carril bici, recuperant-les en altres punts. Després caldrà travessar el pont de la Universitat, per a la qual cosa s’estudien diverses alternatives, entre les quals hi ha eliminar l’actual mitjana.

Actuació lligada a l’ampliació del carril bici a l’avinguda Catalunya

La remodelació del trànsit a l’entorn de Lluís Companys està vinculada a l’ampliació del carril bici a l’avinguda Catalunya, que està previst abordar-la aquest estiu, com a part de l’eix de connexió fins al campus de Cappont de la UdL.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.