Successos i tribunals

Nou anys de presó per a l’exjugador del Lleida Txutxi

Nou anys de presó per a l'exjugador del Lleida Txutxi

L’exjugador de la UE Lleida Jesús Emilio Díez de Mier, conegut com Txutxi, haurà de complir una pena de nou anys de presó per un delicte de narcotràfic. El Tribunal Suprem va confirmar ahir la sentència que li havia imposat l’Audiència Nacional per tràfic de cocaïna, tant a Txuti com al també exjugador Pedrag Stankovic.

L’alt tribunal agreuja en un any la pena al representant de jugadors Zoran Matijevic, la condemna del qual passa d’11 a 12 al ser considerat dirigent de l’organització «després de l’estimació en aquest punt del recurs del fiscal». A més se li imposa una multa de 128.857.797. Aquesta és l’única modificació que fa el Suprem sobre la sentència de l’Audiència Nacional, que confirmada la condemna de 5 anys al representant de futbolistes Pablo Acosta. També confirma els onze anys de presó per a Juan Carlos B. P.; els quatre anys per a Jaime V. V. i per a Francisco Salvador G. B., i l’absolució per a Carlos de la Vega Díaz, futbolista del Leganés, i per a Carlos Federico Ruiz de Castilla. A més, la sala imposa a Juan Carlos B., Pedrag Stankovic i Txutxi el pagament a cada un de multes per un total de 64.428.898 euros.

El Suprem tanca d’aquesta manera l’anomenada operació Cicló, que va desarticular una organització de narcotràfic que va introduir 950 quilos de cocaïna a Espanya. Està provat, d’aquesta manera, que els condemnats van participar entre els anys 2008 i 2009 en la introducció als ports d’Algesires i València de sengles contenidors procedents de l’Argentina amb 600 i 350 quilos de cocaïna, respectivament, que en total haurien superat al mercat il·legal els 32 milions d’euros. La resolució relata que Zoran Matijevic, Juan Carlos Balbastre, Predrag Stankovic i Jesús Emilio Díez de Mier van planificar a finals del 2008 el transport de cocaïna.

Txutxi va nàixer a Bilbao el 7 de gener del 1973 i, després de formar-se al planter de l’Athletic, va fitxar per la UE Lleida en la temporada 1996-1997, quan l’equip militava a Segona divisió A i amb el també biscaí Txetxu Rojo com a entrenador. Durant la temporada que va jugar a Lleida va ser titular fix, actuant com a defensa central i posteriorment va fitxar pel Badajoz, on va estar cinc temporades, passant posteriorment a l’Hèrcules (tres temporades). Els seus últims dos equips van ser el Ieclà i el Sangonera At.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Almenys 31 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo
Successos

ACTUALITZACIÓ: Almenys 68 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.