Successos i tribunals

Nous robatoris de cable continuen limitant la velocitat en trams de l’AVE Lleida-Barcelona

Nous robatoris de cable continuen limitant la velocitat en trams de l'AVE Lleida-Barcelona

El trànsit ferroviari a la línia de l’AVE de Lleida continua alentit en alguns trams entre les Borges Blanques i Alcover, com a conseqüència dels continus robatoris de cable, que afecten la circulació ferroviària des de principis de setembre. Adif ha reposat més de deu quilòmetres de cable des d’aleshores, però «mentre el reposem en un punt ja ens estan robant en una altra banda», va explicar un portaveu d’aquesta empresa pública.

Això fa impossible aixecar totalment les restriccions de velocitat de 160 km/h (davant els 300 als quals arriba l’AVE) en aquest tram, encara que sí que s’han eliminat en alguns punts. Per aquesta raó, els trens continuen acumulant retards, inferiors als deu minuts. En aquesta zona a cavall de les províncies de Lleida i Tarragona s’han produït una trentena de robatoris de cable des del juliol fins a la primera meitat de desembre. D’aquests, dotze han tingut lloc a les Garrigues, concretament en els trams de via que passen pels termes municipals de les Borges, Vinaixa i Juneda. L’àrea més afectada pels robatoris inclou un tram de 50 quilòmetres en una zona amb una densitat de població baixa, la qual cosa fa impossible vigilar tota la infraestructura, van explicar les mateixes fonts. Tota la línia de l’AVE de Lleida ha registrat 42 robatoris en la segona meitat del 2014.

Cal tenir en compte que el cable del sistema de detecció d’objectes a la via sostret té unes característiques tècniques molt específiques, que fan que hagi de ser fabricat expressament. Això va fer que no es pogués treballar en la reposició fins a finals de novembre. La via havia de recuperar la normalitat el mes passat, però els lladres ho han impedit.

A més, només poden portar-se a terme aquestes actuacions de manteniment en horari nocturn, cosa que alenteix també els treballs. La companyia va reiterar que està fent «tots els esforços tècnics i humans» per resoldre el problema i també ha demanat col·laboració als Mossos. En poc més d’un any s’han robat més de setanta quilòmetres de cable que havia de servir per proveir les tasques de manteniment de la línia «durant anys».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Almenys 31 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo
Successos

ACTUALITZACIÓ: Almenys 68 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.