Societat

Seixanta metges de Lleida sol·liciten el certificat per anar-se’n a l’estranger en només 17 meso

Seixanta metges de Lleida sol·liciten el certificat per anar-se’n a l’estranger en només 17 meso

Un total de seixanta facultatius col·legiats a Lleida han sol·licitat el certificat d’idoneïtat necessari per exercir a l’estranger l’últim any i mig, un document que requereixen a la majoria dels països. En concret, quaranta-set ho van sol·licitar el 2015 i tretze durant els primers cinc mesos d’aquest any, segons dades facilitades per l’Organització Mèdica Col·legial (OMC), davant els vint-i-sis que ho van fer el 2014 o els tretze del 2011. Les xifres de l’OMC són sensiblement més altes que les que va fer públiques el Col·legi de Lleida a començaments d’any.

Si bé és cert que alguns dels col·legiats van demanar el certificat per estudiar o per exercir tasques de cooperació, des de l’OMC asseguren que la immensa majoria el volen per treballar en altres països. El progressiu augment de les sol·licituds en els últims anys reflecteix la necessitat de buscar noves i millors condicions laborals, un afegit a l’experiència de treballar fora. “Optar a unes millors condicions laborals, entre les quals una millor remuneració i conciliació laboral, i un desenvolupament professional com a investigador són les motivacions principals”, explica el president del Col·legi de Metges de Lleida, Ramon Mur, que va subratllar que la marxa de facultatius no és massiva però sí contínua. “És una pena perquè s’inverteixen moltíssims diners per formar excel·lents professionals que després es veuen obligats a marxar. I aquí ens falten després substituts”, exposa Mur.

En el conjunt de Catalunya, en els cinc primers mesos d’aquest any van sol·licitar el certificat d’idoneïtat 314 metges, només darrere de Madrid (322). Així, un total de 1.566 facultatius espanyols van demanar el certificat en aquest període, una via a què recorren sobretot professionals de 31 a 40 anys. Pel que fa als països preferits per anar a treballar, França i el Regne Unit encapçalen el rànquing.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.