Societat

Troben una llorigada de cadells abandonats a la partida de Sant Just de Lleida

Troben una llorigada de cadells abandonats a la partida de Sant Just de Lleida

La protectora Lydia Argilés ha denunciat a través de les xarxes socials un nou abandonament animal. Una veïna de la partida de Sant Just va trobar cinc cadells abandonats dins d’un clot. “Cada vegada ens trobem més abandonaments a prop de les nostres instal·lacions. Creiem que no els deixen a la porta de la protectora per evitar ser gravats”, va explicar aquest dilluns Lydia Argilés. La seua protectora ja s’ha fet càrrec dels cinc cadells, que calcula que han de tenir entre dos i tres mesos i que són una barreja de pastor alemany. “No entenem com hi ha persones que poden fer una cosa així, sabent que nosaltres mai neguem l’entrada al nostre centre. Aquests animals haurien pogut morir en qüestió d’hores perquè no podien sortir del forat i no tenien menjar.”

La responsable de la protectora Lydia Argilés va assegurar, a més, que han detectat en els últims mesos un augment dels abandonaments i que, per exemple, en moltes ocasions reben alertes de gossos que han estat trobats dins de contenidors d’escombraries.

Precisament, les protectores d’Amigos Peludos Baix Cinca i de Seròs van informar la setmana passada de la troballa de cinc cadells més que havien estat abandonats en un contenidor de Mollerussa. Els animals van ser trobats a l’interior d’una bossa de pinso i se’ls va traslladar a les instal·lacions de la protectora. Aquesta mateixa associació també va denunciar la setmana passada un veí de Fraga per abandonar tres gossos i tenir en males condicions altres animals a la seua finca. Les entitats en defensa dels animals han portat aquest cas davant de la Policia Local, la Guàrdia Civil i el Seprona de Fraga i Lleida.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

FGC funcionarà amb serveis mínims del 25% durant les hores punta per la vaga de l’11 de novembre
Societat

FGC funcionarà amb serveis mínims del 25% durant les hores punta per la vaga de l’11N

Laura Quintana · 6 nov. 2026
La Paeria reclama corresponsabilitat per fer front a l’arribada de temporers
Societat

La Paeria reclama corresponsabilitat per fer front a l’arribada de temporers

Laura Quintana · 6 nov. 2026
Una investigadora de l’IRBLleida lidera un projecte per avançar en el diagnòstic d’una malaltia renal
Salut

Milica Bozic, de l’IRBLleida, lidera un projecte per avançar en el diagnòstic d’una malaltia renal

Laura Quintana · 6 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.