Successos i tribunals

Un incendi intencionat crema papers a la Universitat de Cervera

Un incendi intencionat crema papers a la Universitat de Cervera

Els Bombers de la Generalitat van sufocar ahir a la matinada un incendi que es va declarar per causes que es desconeixen a la Universitat de Cervera, encara que tot porta a pensar que algú va provocar les flames. El foc va afectar diverses estanteries i documents de l’arxiu. Els Mossos van trobar diversos indicis que el foc va ser intencionat.

Els Bombers van rebre l’avís a les 1.39 hores. El foc estava localitzat a l’ala del carrer Manuel Ibarra, al costat del gimnàs de la Universitat, concretament en un arxiu de documentació de la UNED situat a la planta baixa. La ràpida actuació dels efectius va portar que només s’encenguessin un parell de prestatgeries de llibres i documentació. L’incendi va estar controlat a les 2.09 hores i en les tasques d’extinció d’aquest hi van participar sis dotacions de Cervera i Tàrrega.

Per la seua part, els Mossos van iniciar ahir els treballs d’investigació per aclarir les causes de l’incendi. Segons fonts properes al cas, les primeres indagacions descarten la possibilitat d’un incendi accidental provocat per algun petard (Cervera celebra aquests dies les festes locals), i apunten que el foc va ser provocat, ja que es van trobar un munt de papers i una porta oberta. En cas de confirmar-se aquesta hipòtesi, aquesta no seria la primera vegada que algú entra de nit a la Universitat de Cervera. Fa escassament un mes, durant la Fira del Gran Boc celebrada amb motiu de l’Aquelarre, algú va entrar a l’edifici i es va emportar tres ordinadors portàtils.

En l’actualitat ningú no habita durant les nits l’edifici universitari.

A més de l’activitat docent com a institut i com a centre associat de la UNED, aquest immoble dóna cabuda també a l’Arxiu Comarcal de la Segarra i a la Biblioteca Comarcal Josep Finestres. També conté diversos arxius de titularitat tant de la Generalitat com de l’Estat.

investigació

Els Mossos han obert una investigació al trobar un munt de papers i una porta oberta

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Almenys 31 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo
Successos

Almenys 31 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.