La festa major de Lleida va ser ahir un autèntic infern. Però un infern molt festiu la metxa del qual van encendre els més de 300 diables, entre nens i grans, que des de les vuit de la tarda i durant gairebé tres hores van recórrer els principals carrers del centre de la ciutat omplint-los de foc. I és que ahir l’agenda dels festejos tenia assenyalat en roig el correfoc com a acte central.
El van obrir els més petits, la Colla Infantil dels Diables de Lleida, que en aquesta ocasió van estar acompanyats pels Carranquers de Cervera i la Cabra Petita de Reus. En total, un centenar de dimonis en miniatura que es van encarregar de llançar més de 300 carretons i sortidors entre el recorregut i el lluïment, un colofó final que van mostrar davant la plaça de Sant Francesc, on es va congregar nombrós públic. I és que la colla infantil de Lleida, que aquest setembre celebrarà el seu desè aniversari, cada vegada enganxa més i dels seus primers correfocs amb una desena de nens han passat a congregar ara fins a mig centenar.
Els petits van donar pas als grans. Més de 200 diables, de Lleida però també del Ball de Diables de Vilafranca i de les Borges del Camp, es van concentrar a la plaça del Seminari disposats a encendre més d’un miler de carretons i sortidors pels carrers del Barri Antic fins a arribar a l’avinguda Blondel i parar davant de la plaça de Sant Francesc. Allà, cada una de les colles participants va tenir el seu moment de presentació i lluïment. Va ser llavors quan els Diables de Lleida van exhibir el Drac Carrincló i els Marraquets per posar el colofó a una nit festiva, però també d’allò més infernal.

