Societat

Absolt de violar una embarassada a Miralcamp per la declaració «ambigua» de la víctima

Absolt de violar una embarassada a Miralcamp per la declaració "ambigua" de la víctima

L’Audiència de Lleida ha absolt l’home acusat de violar una coneguda embarassada a Miralcamp (Pla d’Urgell), el 2019, perquè el relat de la víctima al judici, segons recull la sentència, va ser «substancialment diferent» a la declaració feta al jutjat d’instrucció. També conclouen que el testimoni de la dona el dia del judici va ser «ambigu» i «totalment mancat de detalls». A la vista, tant l’acusat com la víctima es van culpar mútuament d’actuar per «venjar-se» de les famílies respectives. La fiscalia demanava que s’imposessin a l’home 15 anys de presó per un delicte d’agressió sexual però la sala, finalment, ha considerat que els fets no han quedat provats.

Segons va denunciar la dona, l’acusat la va segrestar a Arbeca (Garrigues), quan sortia a llençar les escombraries, el 7 de febrer de 2019, i que, amb l’ajuda de dos homes més que no van poder ser identificats, la va introduir en un cotxe, la va dur fins a Miralcamp (Pla d’Urgell) i la va violar. Tot i que l’agressor duia la cara tapada amb un tapaboques, la dona va dir que el va poder identificar perquè li va aconseguir abaixar.

La dona també va explicar al judici, el 10 de febrer, que el seu marit va ser condemnat per assetjar la dona de l’acusat i que en sortir del judici, l’acusat li va dir que «això no quedaria així». L’acusat, en canvi, va assegurar que l’acusació era una venjança cap a ell perquè al marit de la víctima li havien imposat una ordre d’allunyament vers la dona de l’acusat, amb qui mantindria una relació extramatrimonial.

Durant la declaració al judici, la dona no va saber concretar si la violació es va arribar a consumar. Aquesta «ambigüitat», juntament amb l’informe dels Mossos d’Esquadra en què es concloïa que després de prendre-li declaració, no donaven «prou credibilitat» als fets relatats per la víctima «per alguns detalls», ha dut a l’Audiència de Lleida a emetre una sentència absolutòria.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.