Societat

Acusats d’intentar estafar dos milions d’euros a Ros Roca

Acusats d’intentar estafar dos milions d’euros a Ros Roca

L’Audiència de Lleida té previst jutjar dimecres que ve dos homes, de 63 i 61 anys i de Màlaga i República Dominicana, respectivament, acusats d’intentar estafar 2,4 milions de dòlars (1,95 milions d’euros) a l’empresa Ros Roca l’any 2002. La Fiscalia sol·licita que se’ls imposi a cada un d’ells un any i nou mesos de presó i una multa de 1.500 euros per un delicte d’estafa en grau de temptativa i falsedat en document mercantil.

Tots dos havien col·laborat amb l’empresa a República Dominicana i, segons el Ministeri Públic, van intentar cobrar a través d’engany una comissió de 2,4 milions de dòlars d’un contracte de recollida d’escombraries.

Estava previst que el judici se celebrés l’abril de l’any passat però es va suspendre per la incompareixença d’un dels acusats.

A més a més, les defenses van al·legar que la competència per jutjar els fets era de l’Audiència Nacional, ja que presumptament els va cometre un ciutadà estranger i fora d’Espanya. Tanmateix, s’ha determinat que el tribunal lleidatà és el competent.

D’aquesta manera, segons el Ministeri Públic, el ciutadà espanyol treballava per a Ros Roca en operacions a República Dominicana a canvi d’una comissió i l’any 2002, fent ús dels poders que el president de la firma lleidatana li havia donat per gestionar un concurs públic amb el Govern dominicà, va simular i va firmar amb l’altre acusat suposadament un contracte en el qual pactava una comissió de 2,4 milions de dòlars, una condició que segons Ros Roca no es va autoritzar mai. Els acusats van recórrer a la justícia dominicana per cobrar la comissió mentre que l’empresa va presentar una querella als jutjats de Cervera.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.