Societat

Agramunt manté l’antic escorxador gràcies a la recuperació de les cobertes

Agramunt manté l’antic escorxador gràcies a la recuperació de les cobertes

Agramunt ha finalitzat el projecte de recuperació de les cobertes de l’antic escorxador amb l’objectiu de mantenir-lo en peu, i poder seguir la recuperació total de l’edifici en una segona intervenció. Es tracta d’un projecte que compta amb el suport de la Diputació de Lleida.

L’escorxador d’Agramunt va ser construït l’any 1946 formant part del programa de reconstrucció que “Regions Devastades” va desenvolupar en diferents pobles d’Espanya, destruïts quan la guerra civil espanyola. L’arquitecte va ser Lluís Domènech Torres, que també projectà el mercat i altres equipaments d’Agramunt. L’edifici desenvolupava el programa propi de l’escorxador i tenia una secció destinada a la parada de sementals, així com l’habitatge de l’administrador. La seva tipologia desplegava orgànicament el programa de necessitats, separant l’escorxador pròpiament dit de les quadres de cavalls mitjançant un pati que també servia d’accés del bestiar.

Les obres de recuperació de l’escorxador han consistit en la reparació de les cobertes, s’ha fet un poliment de tots els elements a conservar i s’han col·locat les corretges, jàsseres i cavalls nous d’aspecte similar a l’existent, donant prioritat a conservar l’aspecte original de l’estructura.

Aquesta actuació es troba cofinançada per fons FEDER, per la Diputació de Lleida i l’Ajuntament d’Agramunt, dins del projecte ‘Paisatges de Ponent’, amb  import d’adjudicació de 177.272,72 €.

 

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.