La Comunitat de Municipis del Segrià Sec agrupa ja vuit municipis, un cop formalitzada l’adhesió d’Alcanó aquest mes de setembre. El municipi ho ha aprovat ja en ple municipal i des d’aquest mes és membre de l’espai de cooperació local que agrupa a les poblacions d’Almatret, Aspa, Llardecans, Maials, Sarroca de Lleida, Sunyer i Torrebesses.
destaquem
Després de l’entrada d’Aspa i Sunyer, Alcanó és la tercera població que s’incorpora a la Comunitat de Municipis del Segrià Sec aquest 2023. La Comunitat esdevé així un espai de cooperació local referent a Catalunya i que representa i uneix una població de prop de 3.000 persones. Amb aquest creixement s’enforteix encara més l’espai de cooperació local al Segrià per impulsar i consolidar accions pel foment de la generació d’activitat econòmica, ocupació, mobilitat, eines de repoblament, promoció del turisme i la cultura i desenvolupament territorial.
Mario Urrea, president de la Comunitat de Municipis del Segrià Sec, ho ha valorat molt positivament i ha remarcat que “es reforça així l’objectiu de donar una resposta comuna i eficaç als reptes i necessitats compartides entre els municipis del Segrià Sec”. Hem de ser capaços de regenerar el territori apostant pel capital i talent propis i a través de la unió interterritorial”, ha afegit Urrea.
Per la seva banda, l’alcaldessa d’Alcanó, Elena Farrús, ha explicat que “unir-se al projecte enforteix al municipi i a un territori amb un enorme potencial de desenvolupament”.
