Cultura

‘Alcarràs’, entre les 10 pel·lícules espanyoles més vistes a l’Estat

'Alcarràs' aconsegueix 11 nominacions als Premis Goya

La pel·lícula del català Oriol Paulo, ‘Los renglones torcidos de Dios‘, ha estat el tercer film espanyol més vist a les sales de cinema de l’estat, amb 907.000 espectadors, segons dades provisionals de la consultora Comscore. El ‘top 10‘ del cinema estatal l’encapçala ‘Padre no hay más que uno 3‘, de Santiago Segura, amb 2,7 milions d’espectadors, i el film de Carla Simón ‘Alcarràs’, guanyador de l’Os d’Or, tanca l’any en el número 7, amb 391.000 espectadors i 2,3 milions recaptats. El públic de cinema a tot l’Estat ha remuntat un 45% respecte l’any 2021 i arriba als 61,2 milions, però segueix un 40% per sota dels anys previs a la pandèmia. La pel·lícula més vista del 2022 ha estat ‘Avatar. El sentido del agua‘, estrenada el 16 de desembre.

L’assistència a les sales de cinema de l’Estat ha crescut un 45% rescpecte a l’any 2021 i arriba als 61,2 milions d’espectadors, amb 379 milionsd’euros de facturació (un 49% més que el 2021). Amb tot, assistència i recaptació segueixen encara un 40% per sota dels anys previs a la pandèmia.

SABIES QUE…

En el ‘top 10’ del cinema espanyol, s’imposa ‘Padre no hay mas que uno 3‘, de Santiago Segura, abm 2,7 milions d’espectadors. I en segon lloc hi ha la coproducció catalana ‘Tadeu Jones 3. La taula maragda’, amb 2, 03 milions d’espectadors. En tercer lloc, se situa ‘Los renglones torcidos de Dios‘, del director català Oriol Paulo, amb 907.000 espectadors. ‘Alcarràs‘ finalment tanca l’any en setena posición, amb 391.000 especctadors i 2,3 milions de recaptació, just per darrere d’As bestas‘ (550.000 espectadors), de Rodrigo Sorogoyen, la més nominada dels Premis Goya 2023.

Els films més vistos de l’any

En el rànquing general de films més vistos, la millor estrena de l’any és ‘Avatar. El sentido del agua’ (16 de desembre) amb 21,8 milions de facturació. Amb només dues setmanes d’exhibició ja ha rebut 3,231 milions d’espectadors. ‘Minions: El origen del Gru’ és la segona pel·lícula més vista, amb 3,5 milions i ‘Jurasic World: Dominion’, tercera amb 2,85 milions. La coproducció catalana d’animació ‘Tadeu Jones 3: la taula maragda’ es cola al llistat de films més vistos de l’any en la setena posició amb 2,031 milions d’espectadors i 11,7 milions d’euros de taquilla (per davant de ‘Thor: Love and Thunder’, ‘The Batman’ i ‘Top Gun; Maverick’).

TerritoriAlcarràs · Segrià
Més notícies de Alcarràs →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.