Alpicat celebra les 19es Jornades de Salut amb un nou format concentrat en una setmana
Aquest dilluns, 7 d'abril, Alpicat donava el tret de sortida a la 19a edició de les Jornades de Salut, que enguany presenten com a gran novetat el canvi de format: totes les activitats es concentren en una sola setmana, en lloc de repartir-se durant tot un mes com era habitual.
La sessió inaugural va comptar amb la presència de l’alcalde Joan Gilart i el regidor de Sanitat Jordi Ferraz, que van donar la benvinguda a una iniciativa organitzada per l’Àrea Bàsica de Salut Lleida Rural Nord i l’Ajuntament d’Alpicat.
Les jornades, que s’emmarquen dins la Setmana Mundial de la Salut, inclouen diverses xerrades sanitàries a càrrec de professionals especialitzats. En la sessió inaugural d'aquest dilluns, Sara Queralt (psicòloga sanitària), Oriol Vila (fisioterapeuta) i Aida Pérez (nutricionista) van parlar sobre “Envelliment saludable: cuidem ment, cos i alimentació a partir dels 50”.
Dimecres, 9 d'abril, la xerrada serà “El perquè de les vacunes”, a càrrec de Mariola Espejo, infermera del CAP Eixample de Lleida i responsable del Centre de Vacunes Internacional entre 2009 i 2023. El dijous, serà el torn de Laila Al-Jouja Llorente, metgessa de família a Cobrins, i Josep M. Martínez, infermer del mateix municipi, per parlar de "Com abordar un envelliment saludable. Visió pràctica a la consulta.
La cloenda, prevista per divendres 11, anirà a càrrec de Lídia Guardiola (higienista bucodental) i Daniel Denia (odontòleg), amb la sessió “Cuides les teves dents?”.