Societat

Amenaça amb un ganivet i pega a l’exparella al carrer a la Bordeta

Amenaça amb un ganivet i pega a l'exparella al carrer a la Bordeta

La Guàrdia Urbana va detenir diumenge a la matinada un jove de 25 anys acusat d’amenaçar amb un ganivet i agredir la seua exparella en ple carrer a la Bordeta. Els fets van ocórrer quan passaven pocs minuts de la una de la matinada a l’avinguda de les Garrigues, a l’altura del carrer Canal.

La Policia Local va rebre l’avís d’un veí que alertava haver vist com un home agredia una dona, per la qual cosa va traslladar al lloc diverses patrulles. A l’arribar-hi, els agents van observar una parella la descripció de la qual es corresponia amb la facilitada per l’alertant i els van donar l’alto. Va ser llavors quan la jove va explicar que el seu acompanyant, que havia sigut la seua parella, l’havia amenaçat amb un ganivet i l’havia agredit clavant-li cops i puntades de peu. Per això, els agents van identificar el presumpte agressor, van obrir les diligències corresponents i el van detenir acusat d’un delicte de violència masclista. Es tracta d’un veí de Lleida i de nacionalitat espanyola, de 25 anys, que respon a les inicials A.A.O. i que passarà a disposició judicial pròximament.

D’altra banda, el Jutjat Penal 3 de Lleida va condemnar ahir a 50 dies de treballs en benefici a la comunitat un acusat d’amenaces en l’àmbit familiar. Les parts van arribar a un acord i van rebaixar la pena sol·licitada al principi. També després de la retirada de la denúncia de la víctima, que va renunciar a exercir l’acusació particular.

L’acusat va reconèixer els fets, de forma que la magistrada va dictar sentència in voce. A banda dels 50 dies de treballs comunitaris, va imposar a l’acusat la prohibició de tinença d’armes durant dos anys i va dictar una ordre d’allunyament a menys de 200 metres i de comunicació respecte a la víctima durant un any.

L’any passat, els jutjats lleidatans van instruir més de 1.400 delictes per violència de gènere, xifra que augmenta respecte al 2015, malgrat baixar el nombre de condemnes.

Un acusat de maltractaments diu que fingien ser parella per ‘papers’

El Jutjat Penal 2 de Lleida va acollir ahir un judici contra un acusat de trencament de condemna a l’atansar-se a la seua parella malgrat tenir una ordre d’allunyament. Durant el judici, l’acusat va negar que ell i la víctima fossin parella, sinó que, va assegurar, ho simulaven perquè pogués obtenir el permís de residència a Espanya. En aquest sentit, la defensa va apuntar a una denúncia falsa després que el seu representat exigís que li tornessin els diners que havia pagat pel permís. Tanmateix, davant la insistència de la magistrada a la víctima que si era fals el seu testimoni s’enfrontava a una pena de presó, la dona va corroborar que eren parella i que l’havia denunciat per maltractament. Hi hauria altres causes obertes sobre estafa amb una tercera persona pel permís de residència.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.