Societat

Aran inverteix 220.500 euros en la millora de tres pistes forestals

Aran inverteix 220.500 euros en la millora de tres pistes forestals

El Conselh Generau d’Aran invertirà aquest any un total de 220.570 euros en la millora i manteniment de tres pistes forestals de la Val d’Aran. L’objectiu és millorar l’estat de conservació d’alguns dels trams d’aquestes vies més deteriorats i la seguretat en la circulació en aquestes vies de muntanya.

Es tracta del primer tram del camí veïnal d’accés a Arres des de Bossòst de 2,4 quilòmetres, que presenta el ferm asfaltat amb molt desgast, forats i esquerdes, que fan que l’aigua provoqui que s’estovi i n’acceleri el deteriorament. L’avançat estat de desgast del paviment asfàltic fa que en trams hagi desaparegut i el paviment del camí és de terra.

També s’actuarà a la pista d’accés al refugi de l’Honeria, des de l’encreuament de Sant Joan de Toran fins al refugi. Aquí el ferm també està molt desgastat i s’actuarà per augmentar la seguretat de la pista. Finalment, també es preveu arreglar un tram de la pista de Varicauba des del nucli de Gausac a l’encreuament de la pista de l’Artiga de Lin. Aquest tram de pista presenta molts forats al ferm que s’han de reparar. El conselh Generau contempla que els treballs de reparació s’iniciïn durant aquesta mateixa tardor i es preveu que s’allarguin un mes aproximadament, encara que les circumstàncies meteorològiques poden retardar el període previst inicialment.

TerritoriBossòst · Val d'Aran
Més notícies de Bossòst →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi
Societat

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Un sistema d'intel·ligència artificial servirà per controlar la població d'ossos al Pirineu
Societat

Un sistema d’intel·ligència artificial servirà per controlar la població d’ossos al Pirineu

Redacció · 17 juny 2026
Prop de 350 persones participen als 11 tallers científics ‘IRBLleida en ruta’
Societat

Prop de 350 persones participen als 11 tallers científics ‘IRBLleida en ruta’

Redacció · 13 oct. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.