Cultura

Aspid ‘supervisa’ les actuacions d’accessibilitat al Santuari del Miracle de Riner

Aspid 'supervisa' les actuacions d'accessibilitat al Santuari del Miracle de Riner

Dos representants del Grup d’Accessibitat d’ASPID van visitar el dijous el Santuari del Miracle, al municipi de Riner, per comprovar l’operativitat de les actuacions que s’hi han fet aprofitant la recent rehabilitació i condicionament de la Casa Gran (antic alberg d’acollida de pelegrins) i de la zona exterior que envolta el conjunt arquitectònic.

Acompanyats de Joan Solà, alcalde de Riner, els membres del Grup d’Accessibilitat han visitat el pati renaixentista de la Casa Gran, accessible amb rampa, així com les tres exposicions sobre el barroc, joguines antigues i cartells comercials situades a la segona planta de l’edifici, accessible amb un ascensor adaptat.

Els representants d’ASPID han pogut recórrer també el camí adaptat que circumval·la el conjunt constructiu, l’església, l’espai de la Bassadòria (antiga bassa per abeurar el bestiar), l’ajuntament (situat a la mateixa Casa Gran) i els allotjaments rurals adaptats bastits a la zona.

Després de la visita, Montardit ha afirmat que “salvant algun petit detall fàcilment esmenable, el conjunt del santuari està perfectament condicionat per a persones amb alguna discapacitat o amb mobilitat reduïda, siguin persones amb cadira de rodes elèctrica o manual, amb caminador o amb crosses”.

De la seva banda, Solà ha explicat que “un dels objectius de la rehabilitació del conjunt era precisament el de fer-lo més accessible, perquè l’ajuntament té molt clar que tothom té dret a gaudir del patrimoni cultural”.

Cal recordar que l’Ajuntament de Riner va finalitzar a finals d’estiu les obres de millora de l’esplèndid pati interior de la Casa Gran, un notable exemplar d’arquitectura civil renaixentista i barroca. Les obres també van permetre condicionar i reordenar tota la zona exterior, eliminant barreres arquitectòniques i habilitant zones enjardinades, de descans i d’aparcament.

L’actuació va incloure concretament la millora de l’accessibilitat de l’edifici per a persones de mobilitat reduïda, amb la col·locació de diverses rampes d’accés i un servei adaptat.

L’espai exterior ofereix un circuit perimetral que connecta les zones més emblemàtiques (el monestir, l’església, l’accés a la plaça principal del santuari, el camí del viacrucis, la capella de la Desaparició, la Casa d’Espiritualitat i la Casa Gran) i que està totalment adaptat a persones amb mobilitat reduïda i discapacitats sensorials, amb senyalitzacions braille, codis QR, audiodescripció, wifi, figures tàctils, etc., únic al Solsonès.

TerritoriRiner · Solsonès
Més notícies de Riner →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Riner celebra la 8a Fira de la Mel amb més solidaritat i activitats culturals
Cultura

Riner celebra la 8a Fira de la Mel amb més solidaritat i activitats culturals

Redacció i Arnau Coma · 1 abr. 2025
Torà es prepara per a l’edició més especial de la Festa del Brut i la Bruta
Cultura

Torà es prepara per a l’edició més especial de la Festa del Brut i la Bruta

Redacció i Arnau Coma · 17 febr. 2025
El Museu de Lleida participa en la 2a edició de la Fira Prehistoscopi a Solsona
Cultura

El Museu de Lleida participa en la 2a edició de la Fira Prehistoscopi a Solsona

Redacció i Lourdes Farré · 13 juny 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.