Societat

Bargalló anuncia una reducció de 25 a 22 nens per classe a P3 per al curs vinent

Bargalló anuncia una reducció de 25 a 22 nens per classe a P3 per al curs vinent

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, va anunciar ahir a Lleida que el curs vinent la ràtio d’alumnes de P3 serà “al voltant de 22” per classe, i no de 25 com fins ara, de forma generalitzada a tot Catalunya.No obstant, va precisar que aquest nombre pot variar en funció de contextos i necessitats i de les propostes de cada zona. De fet, actualment a les escoles de màxima complexitat ja és de 22.

Bargalló va detallar que preveuen un descens de 3.200 alumnes de P3 a Catalunya el curs que ve i de 2.800 el següent, però va remarcar que han decidit no tancar grups sinó reduir la ràtio i una “redistribució de l’educació Infantil”.“La pandèmia ens ha demostrat que les retallades no són bones en moments de crisi i que el treball amb grups més reduïts és més efectiu”, va argumentar.

Bargalló, que va estar acompanyat per l’alcalde, Miquel Pueyo, va apuntar que treballen amb la Paeria i la comunitat educativa en la planificació i de la ciutat i va dir que un dels equipaments dels quals “es parlarà” és el reivindicat institut al barri de Cappont. Va reconèixer que la petició és “absolutament comprensible”, però va manifestar que treballen en la planificació global de l’oferta de Secundària obligatòria i postobligatòria: “Estem disposats a parlar-ho en el conjunt del mapa escolar de la ciutat, no podem respondre aïlladament”, va subratllar.

D’altra banda, va anunciar que a l’estiu iniciaran les obres de millora de l’escola Joan XXIII de la capital “que abordaran des de la cuina a espais lectius i el pati” i es prolongaran durant dos estius.També va visitar l’Escola Oficial d’Idiomes de Lleida i l’institut Alfons Costafreda de Tàrrega, les obres d’ampliació del qual van començar el mes de juny i haurien d’acabar a l’abril o el maig. El pressupost és d’1,8 milions d’euros i els treballs consisteixen a ampliar les instal·lacions amb més aules i tallers per a cicles formatius.

Els grups confinats a les comarques de Lleida baixen a vuitanta-nou

Les classes confinades per positius de Covid segueixen a la baixa a les comarques de Lleida. Educació va comptabilitzar ahir 89 classes aïllades, 7 menys que a l’últim balanç, i 2.065 estudiants i personal educatiu en quarantena, 202 menys.No obstant, segons el departament segueixen tancades l’escola rural de Vilanova de Meià i la llar d’infants Vensi d’Almacelles

En la seua visita al col·legi Joan XXIII, el conseller va destacar que la taxa de contagis als centres educatius és “baixíssima” i que la incidència en aquest segon trimestre és inferior que al primer

En aquest sentit, es va expressar també la ministra d’Educació, Isabel Celaá, després de la Conferència Sectorial d’Educació: “Els centres continuen sent els llocs més segurs”, va incidir, i va ressaltar que els contagis en l’àmbit educatiu en l’actual onada han estat “sempre” per sota de les xifres de l’anterior, però va instar a “no abaixar la guàrdia”

Així mateix, el ministeri va anunciar que les prioritats d’inversió són la digitalització (1.496 milions), l’FP (1.900) i la modernització del sistema educatiu amb equitat (1.118).

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.