Cultura

Borràs reivindica l’ús de l’espai públic a FiraTàrrega

Borràs reivindica l'ús de l'espai públic a FiraTàrrega

La consellera de Cultura, Laura Borràs, va reivindicar ahir l’ús de l’espai públic en l’acte inaugural de la 38 edició de FiraTàrrega assegurant que “els carrers seran sempre nostres”. Borràs va felicitar a l’organització del certamen per dedicar la present edició a rellegir l’espai públic, ja que “es tracta d’una aposta decidida i valenta que ens permet reflexionar sobre allò que ens està passant en l’espai públic, sobre el debat existent entre el que es posa o es treu del carrer així com del que s’expressa o s’impedeix que s’expressi”. En el seu parlament, Borràs va citar l’escriptor Manuel de Pedrolo, del qual aquest any es commemora el centenari del seu naixement i que també és present a FiraTàrrega: “Allò que no s’expressa, no existeix.” Ho va fer recordant que “acabo d’arribar de Brussel·les i us envio moltes salutacions del conseller de Cultura, Lluís Puig, i del president Carles Puigdemont”.

Per la seua part, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, va qualificar FiraTàrrega de “motor econòmic i element de prestigi que té pes estratègic per a les nostres terres”. També va recordar que l’ens institucional ajuda a promocionar la realitat teatral de Ponent, aquest any amb la presència de sis companyies del territori. D’altra banda, l’alcaldessa de Tàrrega, Rosa Maria Perelló, va tenir paraules de suport i record als presos i exiliats polítics en el seu discurs ja que, “encara que ho volguessin, no tenen llibertat i no poden compartir aquest projecte cultural de país amb nosaltres”. Perelló va afegir que Tàrrega “és un referent quant a la creativitat i cultura” a nivell internacional “arribant als cinc continents”, va dir. Finalment, el subdirector general de Teatre del ministeri de Cultura, Educació i Esport, Fernando Cerón, va posar de relleu el postgrau d’arts escèniques impulsat per FiraTàrrega perquè és pioner a Europa.

Elogis a Jordi Duran i Oriol Martí en el seu comiat de la Fira

Els directors artístic, Jordi Duran, i executiu, Oriol Martí, viuen aquest any la seua última edició al capdavant de FiraTàrrega, entitat a la qual han estat vinculats 12 i 16 anys, respectivament. Tant Duran com Martí van oferir ahir uns parlaments molt emotius amb agraïments a tot el seu equip, que van qualificar de gran família, i a totes les institucions amb les quals han estat vinculats aquest temps. Duran va demanar als responsables polítics que “inverteixin de forma decidida en cultura”, a fi de poder recuperar els pressupostos d’abans de la crisi econòmica, mentre que Martí va assegurar que “FiraTàrrega és un potent motor mercantil que no valorem prou”, va indicar que “les arts i la cultura són uns grans agents transformadors de les persones” i va demanar que els veïns de Tàrrega continuïn mostrant el seu suport a la Fira de Teatre al Carrer.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.