Societat

Braçalets d’assistència mòbil

Els jubilats de Lleida tenen des d’ahir un nou servei a la seua disposició per utilitzar en cas de produir-se qualsevol incident al carrer. Es tracta de braçalets proveïts amb un QR, una espècie de codi de barres que pot llegir-se amb un telèfon mòbil i que facilita informació personal de l’usuari, dades de contacte amb familiars o detalls rellevants sobre la seua salut. Després de treballar en el projecte durant sis mesos, la Paeria va posar en marxa ahir el nou servei i va repartir desenes de polseres en un sol dia.

L’objectiu és que els usuaris que tinguin cap incident fora del seu domicili puguin ser identificats per qualsevol ciutadà que porti un smartphone i localitzar la família, trucar a la central de teleassistència o al 112.

L’alcalde, Àngel Ros, va presentar el servei ahir a la llar de jubilats de Santa Cecília i va remarcar que Lleida és la primera ciutat d’Espanya a destinar tecnologies de smart city al servei de les persones. «És un braçalet de geolocalització que no té cap cost per a l’usuari i que dóna tranquil·litat a ell i als seus familiars».

Els braçalets, que són gratuïts, es dirigeixen principalment a les persones que ja són usuàries del servei de teleassistència municipal, que actualment són 4.450.

Es tracta d’un servei d’assistència a domicili també gratuït per a persones majors de 65 anys, mitjançant el qual l’usuari pot sol·licitar l’atenció d’un equip d’emergències prement un botó.

La tinenta d’alcalde responsable de Serveis Personals, Montse Mínguez, va destacar que es tracta d’un «servei complementari a la teleassistència» i va subratllar que en el QR es pot introduir tota la informació que l’usuari o la seua família consideri necessària.

Així, si algú troba una persona gran desorientada al carrer o que hagi patit qualsevol tipus de contratemps, simplement escanejant el QR amb el mòbil podrà saber qui és aquesta persona, qui avisar i com actuar en cas d’al·lèrgia o malaltia.

Els primers usuaris es van mostrar ahir molt satisfets amb el servei. Celes Esteve, de 83 anys, va explicar que alguna vegada ha caigut pel carrer i que amb el braçalet se sentirà a partir d’ara molt més segura. «Ja sóc usuari de la teleassistència a domicili i ara també estaré més protegida quan surti al carrer», va afirmar. Els interessats poden sol·licitar el braçalet a les llarsde jubilats de Lleida.

avís

A l’escanejar el QR del braçalet, es genera un avís automàtic a la persona que decideixi l’usuari

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.