Cultura

Cap de setmana ple de teatre a Lleida

Cap de setmana ple de teatre a Lleida

LaTemporada Lleida ha programat per a aquest cap de setmana tres propostes culturals al Teatre de la Llotja, Teatre Municipal de l’Escorxador i Auditori Municipal Enric Granados. Espectacles inclusius, intergeneracionals, música, poesia, dansa o ballet per a tots els públics.

L’Auditori Municipal Enric Granados acull dissabte, 23 gener 2021, a les 18.30 h l’espectacle “Pere i el Llop” en col·laboració amb la Fundació Orfeó Lleidatà. I a càrrec del Ballet de Barcelona i LleidArt Ensemble.

Sergei Prokofiev va composar Pere i el Llop amb la intenció de poder conrear el gust musical en els nens i les nenes des de la primera infància. Associar instruments amb el cant, el so i el moviment dels animals, així com les sensacions que acostumen a transmetre als éssers humans, és l’objectiu d’aquesta obra, on el ballet s’hi integra a la perfecció gràcies al moviment dels ballarins que interpreten amb elegància i simpatia els animalons i personatges del conte. També al llop, l’animal més ferotge del bosc a qui tots temen.

La valentia, vèncer les pors, l’enginy, la reflexió, l’assertivitat, la convivència i el respecte, són alguns dels valors que es transmeten amb aquesta història.

Dissabte, 23 gener, a les 20.00 hores el Teatre de la Llotja acull l’estrena de “Bogumer (o fills de Lunacharski)”, un espectacle de dansa inclusiu i intergeneracional, en què cinc intèrprets de la Cia. Vero Cendoya treballaran amb dos intèrprets amb discapacitat intel·lectual.

Aquest espectacle és el resultat de set anys d’experiència de la directora en el món de la dansa amb col·lectius amb diversitat funcional. La història del judici a Déu serveix com a punt de partida per dialogar sobre la cerca de la pròpia identitat, les dinàmiques de poder i els mètodes de manipulació de masses. Tot sense perdre l’humor i la poètica, segells de la companyia.

En aquest espectacle es transcendeix qualsevol dogma religiós. No es basa en la significació religiosa de Déu. Ni tan sols se li dona aquest nom. Es podria anomenar el pare, el mascle, l’autor, el productor, l’inventor, l’amo, el guia, o el terrisser. Simplement s’identifica com el poder absolut

Vero Cendoya combina la seua carrera com a intèrpret, coreògrafa i pintora. Ha treballat amb creadors com ara Sol Picó, Àngels Margarit, Peter Mika i Andrés Lima en el panorama nacional, i en l’àmbit internacional amb companyies com Inbal Pinto Dance Company (Israel), Hans Werner Klohe (Berlín, Alemanya), Le Boussniere (Suïssa), Veronika Riz (Itàlia) i Steptext DA.CO (Alemanya). El 2008 va crear la seua pròpia companyia, que es caracteritza per la col·laboració amb artistes de diferents disciplines com ara teatre, pintura, transformisme, música, poesia i futbol. Els seus espectacles s’han presentat en infinitat de teatres i festivals de nombrosos països. Dirigeix el Centre de Creació La Palomera, que també és la seu de la seua companyia.

Labú Teatre visita el Teatre Municipal de l’Escorxador aquest diumenge, 24 de gener, a les 12.30 hores, amb el seu espectacle “Fragile”, poesia i imatges molt visuals en un espectacle de gran bellesa per a tota la família.

Un delicat retrat de la fragilitat, que també pot ser bella i poderosa. LaBú Teatre us convida a sentir, a emocionar-vos, a perdre-us… A través del moviment, dos intèrprets creen quadres visuals suspesos en un espai indefinit i vulnerable. Una reflexió, des d’una mirada poètica, de la fragilitat humana. On anem quan caiem de la corda fluixa de la vida, com és aquesta fragilitat dins nostre?

“Fragile” és la tercera producció de la companyia LaBú Teatre, un espectacle basat en el moviment i la creació d’imatges visuals de gran impacte.

Un espectacle poètic per a tots els públics que conduirà l’espectador a un estat de lleugeresa i llibertat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.