Societat

Càritas Lleida implanta un nou model d’ajuda de necessitats bàsiques amb la targeta moneder

Càritas Lleida implanta un nou model d’ajuda de necessitats bàsiques amb la targeta moneder

Càritas Diocesana de Lleida amb la col·laboració de la Fundació bancària “La Caixa” ha posat en marxa des del mes de juny una nova forma d’aportar els ajuts per a les necessitats bàsiques a diverses persones usuàries de l’entitat. Es tracta d’una targeta moneder, que garanteix i dignifica l’accés a queviures i productes d’higiene personal i de la llar a persones que es troben en situació de vulnerabilitat social. Es promociona, així, una alimentació de qualitat, equilibrada i saludable, evitant l’estigmatització i afavorint que les persones puguin escollir lliurement l’alimentació segons les seves preferències.

Des de la seva implantació i fins el dia d’avui, Càritas Diocesana de Lleida ha destinat 6.265 euros en aquesta iniciativa, la qual cosa ha permès que 38 famílies de la Diòcesi de Lleida s’hagin pogut beneficiar d’aquesta targeta moneder. L’entitat s’encarrega de fer-ne el seguiment mitjançant un pla de treball establert i amb uns termes que prèviament s’han pactat amb les famílies i les persones beneficiàries. Es pretén que l’accés a aquest recurs també esdevingui un estímul per a usuaris i usuàries a l’hora de superar situacions de dificultat. La iniciativa se suma al model d’atenció que ja s’està portant a terme des del programa d’acollida de l’entitat, en què les ajudes no es fan en espècie, sinó en diners en efectiu.

Resposta transformadora d’urgència

Aquesta iniciativa és la primera acció del projecte, que pretén atendre de forma atendre de forma urgent necessitats bàsiques i que s’espera que arribi a 4.150 persones beneficiàries. S’engloba dins del programa d’acollida de Càritas Diocesana de Lleida, que ofereix una atenció personalitzada a tot el territori de la diòcesi de Lleida, dedicant un espai per a l’escolta, l’acompanyament i el cobriment de necessitats bàsiques de les persones que es troben en situació de risc d’exclusió. Actualment, Càritas Diocesana de Lleida disposa de 5 punts d’acollida a Lleida ciutat i 13 a diversos municipis del Segrià, la Noguera, les Garrigues, el Pla d’Urgell i l’Alta Ribagorça.

Un canvi de model fruit del confinament

Arran de la crisi sanitària i social provocada per la pandèmia de la Covid-19, Càritas Diocesana de Lleida va veure augmentades en un 60% les aportacions en alimentació de persones o famílies que amb anterioritat no havien fet ús d’aquest servei. Durant el període de confinament més estricte, es va posar de manifest la necessitat de començar a implementar un canvi de model perquè les famílies no podien sortir de casa i l’entitat es va veure amb la necessitat d’aportar ajudes econòmiques mitjançant transferència bancària.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.