Economia

Cau el consum de ciment a Catalunya durant l’any de la pandèmia

Cau el consum de ciment a Catalunya durant l'any de la pandèmia

El consum de ciment a Catalunya durant la pandèmia –des de l’abril de 2020 al març del 2021- va reduir-se un 5,1% en termes interanuals, la primera caiguda des del 2014, segons dades publicades per la patronal Ciment Català. L’organització atribueix la davallada a la paràlisi d’activitats econòmiques arran de l’estat d’alarma i als confinaments, i reclama al Govern que reactivi les licitacions d’obra pública per evitar «una reestructuració al sector» i «el tancament de plantes cimenteres ubicades a Catalunya». Si bé la patronal opina que la davallada d’enguany «no és exagerada», apunta que la situació és «greu», ja que la indústria treballa al 30% de la seva capacitat dins el mercat domèstic, on concentra bona part de la seva activitat.

Per altra banda, la producció de ciment a Catalunya s’ha reduït un 6,1% des de l’esclat de la pandèmia. L’única dada positiva pel sector és l’evolució de les exportacions, que en el període comprès entre l’abril de 2020 i el març de 2021 van créixer un 3,8% en termes interanuals.


ℹ️ Oberta la convocatòria 2021 d’ajuts per a l’adequació d’habitatges de persones grans

Davant les dades presentades aquest dimarts, Ciment Català opina que les perspectives del sector a curt termini són «força descoratjadores». En aquest sentit, recorda que la licitació pública s’ha reduït un 17,5% durant els últims dotze mesos, mentre que la superfície visada per a la construcció ha disminuït un 19,8%.

En paral·lel, la patronal assenyala els drets de CO2 com un problema addicional per al sector. Segons el president de Ciment Català, Salvador Fernández, l’assignació de drets d’emissió gratuïts al sector l’any 2021 per part de la Unió Europea s’ha reduït un 28%, mentre que el seu preu supera els 40 euros per tona de CO2. «Els països de fora de la UE no tenen aquests costos, i això encareix la producció i dificulten molt l’exportació, que és la tradicional via de sortida de la indústria catalana en temps de crisi», comenta. «Amb aquestes perspectives, la continuïtat d’algunes de les fàbriques es veu seriosament amenaçada», conclou.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Perdonen un deute de més de 31.000 euros a una veïna de Tàrrega amb la Llei de Segona Oportunitat
Economia

Perdonen un deute de més de 190.000 euros al propietari d’un centre sanitari del Segrià amb la Llei de Segona Oportunitat

Redacció · 13 gen. 2024
Lleida suma 3 morts més per covid
Economia

Lleida és la demarcació que menys ha patit l’impacte econòmic per la crisi de la covid-19

ACN · 14 jul. 2022
L'oci nocturn espera "amb candeletes i optimisme" la Setmana Santa
Economia

L’oci nocturn espera «amb candeletes i optimisme» la Setmana Santa

ACN · 11 abr. 2022

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.